חייג

נווט

מייל

ווצאפ

אתר

פיזיקה

ביולוגיה

מוזיקה

אמנות

קולנוע

התחלה

שיווק וכלכלה

הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים (סייבר)

מסלול מדעי-אקדמי (בחט"ב)

מחיי בית-הספר

חושבים שחברים שלכם יתעניינו? שתפו!

גלילה לראש העמוד

אודות בית הספר ריגלר

בריגלר, שמנו לנו למטרה להוביל את תלמידינו למיצוי המצוינות והפוטנציאל הטמון בכל תלמיד ותלמידה, מתוך אמונה כי בכל תלמיד ישנן חוזקות ועלינו למצוא אותן ולהעצימן.

בקרית חמ"ד ריגלר אנו שואפים להקים אסכולה של יוצרים מצטיינים ועכשוויים שיביאו קול חדש ומקורי הכולל בתוכו חיבור לעולם התרבות היהודית.

אנו מאמינים שחינוך שהציר המרכזי שלו הוא האפשרות לביטוי עצמי בעזרת כלים אומנותיים הוא חינוך שהנוגע ברבדיה הפנימיים של הנפש, עוצמתו של הכלי האמנותי מאפשר צמיחה אישית וחברתית בכך שלכל תלמיד יש מקום לביטוי אישי בשפה הייחודי  לו.

חינוך במסלולי מצויינות, הוא חינוך שמפתח את המתבגרים בשלב גיבוש הזהות שלהם ומשפיע על כל מעגלי החיים, תוך דגש על מעגל הלמידה.

בקרית חמ"ד ריגלר, חרטנו על דגלנו את החינוך הערכי כערך מרכזי בבית הספר. החינוך החברתי – ערכי מאפשרת לתלמידינו, להיות מעורבים פעילים במגוון פעילויות כמו מעורבות קהילתית, מועצת תלמידים, קבלת החלטות ומגוון דילמות מוסריות וערכיות בהם הם עוסקים לאורך השנה.

אנו מאמינים שתפקידינו הוא לסייע בעיצוב עולמם האמוני של תלמידינו, לפתח בוגרים מחוזקים מבחינה דתית ומצליחים בהשתלבותם בחברה הישראלית, שהרי רק מתוך ביסוס עולמם הרוחני של תלמידינו נוכל להשפיע על ההכוון שלהם למסגרות אחרי התיכון ולסייע בעיצוב זהותם לבניית ביתם בעתיד. לשם כך  מתקיים אצלנו השילוב של לימודי האמנויות והמדעים ברמה גבוהה יחד עם לימודים גבוהים במקצועות היהדות ובמקצועות הכלליים, בעזרת צוות מורים מכיל, מקצועי , מסור ומצטיין המעודד הישגיות ומצוינות מתוך אתגר תמידי ויצירת סקרנות אינטלקטואלית.

בריגלר, אנו מחנכים את תלמידינו באווירה תומכת ומשפחתית  תוך יצירת יצירת חוויה ייחודית מרוממת ומגבשת של לימוד והעשרה, שנותנת לכל תלמיד את ההזדמנות להתחזק, לבטא כישורים וכשרונות, ליצור ולהגשים את חלומות. תלמידים המשתייכים למסגרת חינוך  דתית שההלכה נר לרגליה.

אני מזמין אתכם להצטרף אלינו לחוויה חינוכית המשלבת מגמות אמנות, סייבר ורובוטיקה, חינוך ערכי ושאיפה למצויינות בסביבה חדשנית ומאפשרת.

השאירו פרטים ונחזור אליכם:

ווצאפ

חייג

נווט

מייל

מגמת פיזיקה מגמת פיזיקה

הפיזיקה נמצאת בכל מקום, היא מניעה את ההתפתחות הטכנולוגית של המאה ה- 21, היא אחת מאבני היסוד של כל ענפי המדע והטכנולוגיה ומכאן שהיא גם המפתח להבנת העולם בו אנו חיים.

לימודי הפיזיקה בתיכון פותחים דלתות לתחומי עיסוק רבים ומגוונים: תקשורת והעברת נתונים – סיבים אופטיים, לוויינים, לייזרים, חקר מבנה החומר והיקום, יצירת מעגלים אלקטרוניים – זעירים ומהירים יותר ויותר,

בניית מכשירים רפואיים אשר מסוגלים לאבחן מחלות ואף לרפאן, פתוח דלקים נקיים ובטוחים יותר, תעשיית המחשבים וההי-טק, הנדסת חומרים, ניצול עוצמת גלי הים, פיתוח אמצעי תקשורת מהירים ויעילים ועוד ועוד…

לימודי הפיזיקה מיועדים לתלמידים ריאליים, מצטיינים, אשר הוכיחו יכולת לימודית ושקדנות בחטיבת הביניים.

מגמת ביולוגיה מגמת ביולוגיה

 

ביולוגיה נמצאת בכל מקום סביבנו והיא נוגעת לכולנו. לימודי המגמה בהיקף 5 יח"ל, כוללים שיעורים חווייתיים, התנסויות במעבדה, הוראה מתוקשבת, סיורים ועוד. במגמה נלמדים מגוון נושאים: החל ממבנה התא, גנטיקה מולקולרית, ביו-טכנולוגיהף מערכת הרבייה ועוד. 

הלימודים מכוונים למציאות ימינו תוך למידת ההשלכות הבריאותיות, כלכליות, מוסריות וחברתיות.

מגמת מוזיקה מגמת מוזיקה

 

מגמת מוסיקה מיועדת לתלמידים מוכשרים המחפשים כלי הבעה אישי , המבקשים להקשיב לצליל של הלב. המוסיקאים של ריגלר מתחילים את הכשרתם כבר בכיתה ז' .

פעילות מוסיקלית:

הרכבים – במרכז המגמה עומדת חווית הנגינה. התלמידים לומדים ליצור ולבצע מוסיקה שנכתבה או עובדה עבורם במיוחד, או שהם עצמם כתבו, סולו, בהרכבים קטנים ובהרכב מורחב יותר.

תולדות המוסיקה–  מוסיקה היא לא רק תזמורת מכופתרת עם מנצח המפנה גב אל הקהל. למוסיקה יש שפה או ליתר דיוק, הרבה שפות. אנו לומדים את השפה הקלאסית של באך, בטהובן ומוצרט, את הדיאלקטיות הפראית של מוסיקה אפריקאית, את השפה האקזוטית, העוצמתית של מוסיקה אינדונזית, את הקצב החושני והנרגש של סקסופוניסט כושי במועדון הג'אז בניו- אורליאנס של שנות השלושים. אך מעבר לכל אלה- את שפת האם של הנשמה היהודית- שירת הלויים , הכלייזמר, הניגון החסידי וגם המוסיקה והשיר הישראלי.

אילתור וקומפוזיציה– כמו בכל שפה אנו לומדים גם ליצור: לדבר ולכתוב מוסיקה. לרשום את שאנו יוצרים במחשב וגם בעפרון על הדף.

תורת המוסיקה– למוסיקה יש תורה משלה והיא דורשת עיון, השקעה ומאמץ. אנו מקדישים שעות לא מעטות ללימוד זה, כמו גם לתולדותיה, להתפתחותה, למפעלים של מלחיניה הגדולים וליצירותיהם.

סדנאות אמן אורח–  אי אפשר להכיר את עולם המוסיקה בלי להיות עדים להתהוותה. אנו מעודדים את תלמידינו לבקר בקונצרטים של מוסיקה קלאסית, ג'אז, אופרות, מחזמר. כמו כן, אנו מארחים יוצרים ואמנים, כתות אמן  ומתוודעים לתהליך יצירת המוסיקה ונוטלים בה חלק.

מגמת אמנות מגמת אמנות

 

האמנות היא שפה חזותית. לימוד מרכיביה של שפת האמנות הוא מפתח להבנת יצירות אמנות ולהנאה מהן. מגמת אמנות באה לתת כלים לפענוח שפת האמנות במטרה להגיע ליצירה עצמית והקניית טכניקות וכלים איכותיים המאפשרים כלי ביטוי. הדגש במגמת אמנות הוא על הבעה עצמית וכלי ביטוי ולא על כישרון!

מגמת האמנות בריגלר ייחודית במפגשה הבינתחומי באמנות הפלסטית. מטרתה לפתח את יכולתם וכשרונם של התלמידים ולהפגיש אותם עם מכלול רחב של מדיות, טכניקות, ידע ודרכי ביטוי אמנותיים.

המגמה מפתחת ידע והבנה על בסיס נושאים של תולדות האמנות מראשיתה ועד היום. פיתוח ההסתכלות והביקורת האמנותיים נעשים בשיעורי האמנות באמצעות מצגות, סרטים, ביקורים במוזיאונים ובתערוכות עכשוויות ומפגשים עם אמנים יוצרים.

הסדנאות המעשיות בריגלר פועלים לצד לימודי האמנות. מטרתן ללמד ולהתנסות בטכניקות שונות ומגוונות: לימוד יסודות הרישום, הציור וההדפס. התנסות ועבודה עם צבעי שמן, אקריליק וצבעי מים. עבודה מול טבע דומם, ציור נוף, מופשט ואישי. כמו כן הסדנאות מציעות מגוון רחב של עבודה בפיסול בחומרים שונים, החל בחומרים קונוונציונאליים של חימר, גבס ורשת וכלה בחומרים עכשווים

מגמת קולנוע מגמת קולנוע


במגמת הקולנוע בריגלר, התלמידים לומדים שפה חדשה, שפה ויזואלית. בתחילה, התלמידים מתנסים בכתיבה, בצילום סטילס באופן ראשוני, המאפשר להם להתחיל לחשוב במושגים חדשים. הם מתנסים בעבודה מעשית בכיתה ובבית, נחשפים לסרטים ולסיפורים שמהווים בסיס ללמידה וכן יוצרים מתוך עולמם האישי.

תהליך הלמידה מדורג ובמהלך הלימודים התלמידים נחשפים לכל המכלול הקולנועי: תסריטאות, בימוי עלילתי ודוקומנטרי, צילום וידאו, הפקה ועריכה, לצד למידה עיונית של תאוריות קולנועיות, תולדות הקולנוע וקולנוע ישראלי.

לצד העבודה המעשית של התלמידים ניתנת להם הזדמנות לצפות, ללמוד ולנתח את חומרי הצפייה והתכנים אליהם הם נחשפים, דבר שמסייע להם לעמוד על פעולות שונות ומניפולציות קולנועיות מחד גיסא, ושכלול יכולות צפייה עצמאית שמעודדת ביקורתיות מאידך גיסא.
מן התלמידים נדרשת אהבה לקולנוע, יכולת ביטוי יצירתי, נכונות לעבודה אישית ולשיתוף פעולה כחלק מצוות. בשיעורים המעשיים התלמידים נדרשים לבצע תרגילים המהווים יישום מיידי של החומר הנלמד ומשמשים כהכנה לעבודה בבית. את התרגילים בבית הם מבצעים באופן אישי וקבוצתי ואלו זוכים לליווי וביקורת מצד המורים המלמדים אותם. מדי שנה גדלים האתגרים המחשבתיים והיצירתיים העומדים בפני התלמידים, למידתם וההבנות אליהן הם מגיעים מעמיקות ומאפשרות יצירה בוגרת ורצינית יותר.

מגמת התחלה מגמת התחלה

 

"מנהיגות ויזמות בסביבה העסקית"

מאפשרת לתלמידים ולמורים ללמוד וללמד תוך שימוש בשיטות למידה והערכה מגוונות, פיתוח תחומי העניין, פיתוח הכישורים האישיים, ותרומה לקהילה, זאת דרך תהליך למידה אישי והתמחות מקצועית מגוונת.

מטרת המגמה לאפשר לבוגר לקבל ידע, מיומנויות והרגלים שיקנו לו תחומי עניין מגוונים, ולהיות בעל יכולת לממש תחומים אלו. הבסיס לכך:

  *   תמיכה ופיתוח יכולות התלמיד שתאפשרנה לו להציב מטרות ולהתקדם לעברן מתוך מודעות אישית.

  *   למידה מתוך תשוקה המחוברת לתחומי עניין, למידה תוך התנסות מעשית שפורצת את גבולות בית הספר, ומחברת את התלמידים לקהילה ולעולם העבודה.

  *   פיתוח אצל התלמידים מיומנויות למידה ומיומנויות אישיות של יצירתיות, ורסטיליות תעסוקתית ויכולת התמודדות עם שינויים.

  *   עידוד התלמיד להיות שותף יצירתי ומנהיג בקהילה ובסביבה העסקית והארגונית.

דרכי הפעולה של המגמה

למידה: תהליך הלמידה משלב למידה עיונית ומעשית במספר רב של תחומי ידע ומיומנות. התלמידים כותבים עבודות ומבחנים מבוססי ידע שרכשו בתהליך ההתמחות, ומפתחים את החשיבה החברתית והביקורתית שלהם. במסגרת המגמה ניתן לצבור עד 10 יחידות בגרות, ולהרחיב את הלימודים ל-5 יחידות נוספות לבגרות במקצוע שייבחר על ידי התלמיד/ה.

חונכות: במהלך השנה, בעזרת חונכים (מורים) התלמידים לומדים להכיר את עצמם, חזקותיהם, תחומי העניין שלהם ואת סביבתם העסקית והארגונית. חונכות מכוונת לתכנון ולהשגת מטרות אישיות בתמיכת קבוצת העמיתים.

התמחותלאחר תהליך מעמיק של חקר תחומי עניין ואפשרויות התעסוקה, התלמיד בוחר מקום התמחות, ויוצא ליום למידה ועשייה בו מקבל ליווי ממנטור (איש מקצוע מארגונים בקהילה) בו הוא חוקר נושאים בארגון ותורם לקהילה דרך הארגון בו מתמחה.

תהליך הערכה במגמה

תהליכי ההערכה מבוססים על הערכה דיאלוגית הכוללת: פורטפליו מלווה תהליך חונכות אישית וקבוצתית, חקר מקום ההתמחות, תיעוד ורפלקציה של תהליך ההתמחות, הערכת מנטור, הערכת חונך ופרזטציה בה יוצג הפרויקט ותהליך ההתמחות.

מבנה המגמה

המגמה נלמדת בהיקף 10 יח"ל במשך 3 שנים:   מקצוע מוביל (5 יח"ל) -"מנהיגות ויזמות"- הנלמד בכיתה י'- י"א מקצוע התמחות(5 יח"ל) – "השפעה ויוזמה"- הנלמד בכיתה – י"ב ניתן להרחיב מקצוע מוגבר נוסף ולהגיע ל 15 יח"ל תלמיד/ בית ספר שבוחר לקבל תעודה טכנולוגית יבחן על יחידת המבוא בטכנולוגיה.

מגמת 'מנהיגות ויזמות בסביבה העסקית' מבוססת על מודל התחל"ה שפותח בהשראת רשת בתי הספר האמריקאית של ה- Big Picture Learning.

 

מגמת שיווק וכלכלה מגמת שיווק וכלכלה

 

ניהול השיווק – להיות אסטרטג, להיות יזם, להיות משמעותי בהובלת הארגון התפיסה המודרנית מתייחסת אל שיווק כאל "נכס" אסטרטגי חשוב בארגון היכול להזניק את הארגון להצלחה עסקית.

ניהול השיווק הינו תחום הפעילות בארגונים שבו מתבצע תהליך הניתוח, התכנון, היישום, התיאום והבקרה, המחרה, קידום מכירות והפצה של שיווק ופרסום של מוצרים, שירותים ורעיונות שנועדו לאפשר ולתמוך בהשגת מטרות הארגון.

המגמה מיועדת לתלמידים בעלי יכולת חשיבה יזמית ומוטיבציה, סקרנות, כושר התמדה ואחריות אישית

 

הלימודים במגמה כוללים מקצוע מוביל של המגמה "מינהל וכלכלה" הפורס בפני הלומד את תחומי התוכן של אוריינות פיננסית והכרת סביבות עבודה – יסודות בניהול עסקי (יסודות ניהול החשבונות), מבוא לכלכלה ותורת הארגון והניהול.

מקצוע התמחות "ניהול השיווק " בו הלומדים נחשפים למגוון תחומים כגון: התנהגות צרכנים, תקשורת שיווקית וניהול השיווק תוך שימת דגש לשינויים שהביאה הגלובליזציה וההתפתחות הטכנולוגית. במקצוע זה התלמידים מבצעים פרויקט גמר צמוד תכני הלימוד בארגונים בהם הם חוקרים כיצד נושאי הלימוד של התמחותם מקבל ביטוי הלכה למעשה. כחלק מעבודת החקר שלהם הם מסיקים מסקנות ואף מביאים הצעות לשיפור הממצאים.

הלמידה במגמת שיווק מאפשרת רכישת ידע מקצועי בתחום ניהול השיווק הכרחית היום בכל ארגון עסקי, הלמידה באמצעות חקר, למידה פעילה ולמידה משמעותית.

בוגרי המגמה מקבלים בנוסף לתעודת בגרות תעודה טכנולוגית המאפשרת גם להמשיך את לימודיהם בכיתה י"ג ובאקדמיה.

.

מגמת הנדסת אלקטרוניקה מגמת הנדסת אלקטרוניקה

ומחשבים(סייבר) ומחשבים(סייבר)

 

הלימודים במגמה מעניקים בסיס ידע עיוני והתנסותי בתחום הנדסי מבוקש, שניצב בחזית הטכנולוגיה העילית. הם מאפשרים להשתלב בתחומי האלקטרוניקה והמחשבים בתעשיית ההיי-טק.

המגמה מיועדת לתלמידים בעלי יכולת לימודית גבוהה במתמטיקה ובמדעים מדויקים, שאוהבים ליצור ולהרחיב אופקים.

התלמידים מבצעים פרויקטים ממוחשבים במגוון תחומים מעולם האלקטרוניקה כגון: מערכות תקשורת, וידיאו ואודיו, רובוטים, תקשורת מחשבים ומערכות בקרה ושליטה. הם בונים ומתכנתים את המחשב הנמצא במרכזו של כל פרויקט. התלמידים אף בונים רובוטים ומשתתפים בתחרויות רובוטיקה בינלאומיות.

הנושאים הנלמדים במגמה: תורת החשמל, אלקטרוניקה תקבילית, אלקטרוניקה ספרתית, מערכות ספרתיות, מחשבים ומיקרו-מעבדים, תכנות בשפת סף, תכנות בשפה עילית, תקשורת ספרתית ותקשורת תקבילית.

הבוגרים הזכאים לתעודת בגרות יוכלו להמשיך את לימודיהם במוסדות להשכלה גבוהה. בוגרים שיבחרו ללמוד בפקולטות להנדסת חשמל-אלקטרוניקה, עשויים לקבל פטור מקורסים מסוימים ובונוס, וזאת על סמך לימודיהם במגמה ובהתאם למדיניות המוסד.

הבוגרים יוכלו גם להמשיך את לימודיהם לקראת תואר הנדסאי או טכנאי במסגרת העתודה הטכנולוגית, טרם גיוסם לצה״ל.

מסלול מדעי-אקדמי מסלול מדעי-אקדמי

המסלול המדעי אקדמי הוא מסלול מצויינות בחטיבת הביניים שמסמן את התלמידים המצטיינים בחטיבה ומתגבר אותם מעלה מעלה.

התכנית פותחה במטרה להתוות לתלמידים מסלול לתעודת בגרות מדעית טכנולוגית איכותית. ולעודד העלאת מספר התלמידים שיבחרו בחטיבה העליונה 5 יחידות לימוד מתמטיקה ושני מקצועות מדעיים-טכנולוגיים מוגברים.

* במסגרת התכנית יהנו התלמידים מ:
* שעות שבועיות תוספתיות.
* תכניות לימוד ייעודיות במתמטיקה, פיסיקה ומדעי המחשב.

· במסגרת תכנית הלימודים הייחודית, קיימות פעילויות רבות של העשרה והגברת המוטיבציה, כגון: שיתוף פעולה עם חברת SpaceIL<http://www.spaceil.com/he>,

· תכנית "5 פי 2", תכנית צה"לית של ראש אכ"א לעידוד בנות לבחור במסלול מדעי טכנולוגי ועוד.

· בנוסף, יתנסו תלמידי העתודה בלמידה מעשית במעבדה, ביצוע מחקרים, בניית דגמים של מכשירים אלקטרוניים וכתיבת תוכנות מחשב מורכבות.