"בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו – כאילו הוא יצא ממצרים"

ההגדה מלמדת אותנו ש"בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים." פסח אם כן, אינו סתם חג לזכר אירועי העבר. הדבר היותר משמעותי וחשוב בו הוא חגיגת התחייה וההתחדשות התמידית. מהי החירות האמיתית ואיך זה קשור לתורה? על הקשר בין הקורונה למידת הענווה ולחג הפסח הבעל"ט.

קרא עוד >>

(דבר מנכ"ל ביה"ס- אורי כהן)

מערכת העיתון: כיתה י' 1 / כתבת ועורכת ראשית: דורית קולצ'ה /       בנייה ועיצוב: אוריאל מרציאנו

אנשים טובים

אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר עולמי, ומייחלים בכל יום לסיומו. אולם גילינו שיש לנו כוחות עצומים כדי לעמוד בפני האתגרים החדשים והלא פשוטים.

דבר מנהלת חט"ע – יעל עמירם
קרא עוד >>

ברוך שלא חיסר בעולמו כלום!

בימים אלו צריך למצוא את הסיבות להישאר אופטימיים ולברך על הטוב הרב שסביבנו.

דבר מנהל חט"ב – דני אליהו
קרא עוד >>

"ואהבת לרעך כמוך" – גם עבור מי שאינו כמוך, שירגיש כמוך!

תלמידי מסלול עמ"ט בחטיבת הביניים פיתחו נדנדה לילדים נכים. המטרה שליוותה את התלמידים הייתה שהילד, שאינו יכול להתנדנד בנדנדה עקב מוגבלות ברגליים, יוכל להתנדנד ולהרגיש כמו כל ילד אחר.  כל הפרטים של המערכת בכתבה שלפניכם
קרא עוד >>

ה"סופר-רחפן" שבזכותו לא נצטרך לצאת מהבית

פרויקט משותף של מורים ותלמידים הכולל רחפן ופיתוח אפליקציה – איך זה עובד בדיוק?

קרא עוד >>

אליפות הרחפנים 2020

מה חדש במגמת אלקטרוניקה- מחשבים ועל מה עובדים התלמידים?
קרא עוד >>

מלאך המאיר פנים

מאת עומרי גטהון יא2

(עיצוב אלינור עמר י1)

קרא עוד >>

אישה לגמרי לא צעירה

מאת אלינור עמר ולינור הרוש י1

(עיצוב אלינור עמר י1)

קרא עוד >>

תכנית "גלישת רוח"

כל מה שרציתם לדעת על התכנית החדשה שמחליפה את בחינת הבגרות בספרות.

יישר כוח למובילת התכנית- המורה אליס רז

קרא עוד >>

תלמידי מועצת תלמידים פוגשים את עולם הביון

מה הקשר בין השב"כ למועצת תלמידים, ובאיזה מקום בתחרות זכו תלמידי ריגלר?

קרא עוד >>

מועצת התלמידים: לא נחים לרגע!​

ראש חודש אחד עם הרבה עשייה למען תלמידי ריגלר – באהבה ממועצת התלמידים

קרא עוד >>

"יום ליטל" – לעשות יחד טוב לאחר!

105 מוסדות חינוך מתוכם גנים, בתי ספר ומרכז העשרה לקחו חלק ביום ליטל –  לעשות יחד טוב לאחר, ונתרמו 1293 מארזים לעמותות שונות ברחבי הארץ. המורה, שרון טרבלסי, משתפת בשיר מרגש לזכרה של ליטל גניש מסטורוב.

קרא עוד >>

הפנינג שכבת י"א עם תלמידי מורשה

זו כבר מסורת בריגלר שבראש חודש אדר תלמידי ריגלר מארחים את תלמידי ביה"ס מורשה להפנינג כיפי וחוויתי והפעם בהובלתם של תלמידי שכבת י"א

קרא עוד >>

שיא בית-ספרי חדש: 1,500 אריזות משמחות לחג הפורים!

תלמידי התיכון לקחו חלק באריזת 1500 אריזות של לאורו נלך והלכו לשמח בפורים תלמידי בתי ספר, ילדי גן, בתי אבות ועוד.
קרא עוד >>

"הדבר הכי גדול בעולם הוא לעשות טובה למישהו אחר" (הגיבן הקדוש)

אצלנו בריגלר זו לא סיסמה אלא דרך חינוכית שהיא נר לרגלנו, והפעם שכבת י' האלופה במעורבות חברתית ענפה וגדושה בטוב!
קרא עוד >>

"תגידי, מי את?"

על "תחפושות" מושקעות שגורמות גם לנו להתבלבל. שיר מאת יעל קלו מור
קרא עוד >>

למה לא כל יום פורים?

פורים חוויתי בריגלר בסימן מגילת אסתר – ובחסות שכבת י"ב התותחים!

(עיצוב תמונות מיטל כהן י1)

קרא עוד >>

השמחה טובה לבריאות!

מקבץ בדיחות על המגפה שנחתה עלינו "ככה באמצע החיים"

(עיצוב מיטל כהן י1)
קרא עוד >>

הגש"ר המאח"ד

שנשאף תמיד להיות גשר לרחוקים ולקרובים  ונשמור תמיד על שמחת חיים! שיר מאת שלומית ולצמן

(עיצוב אלינור עמר י1)

קרא עוד >>

והגדת לבתך / חלי ראובן

שיר זה מוקדש לכל אותן נשים אמיצות שידעו לעמוד על שלהן ולא ויתרו, אותן הנשים שהמשיכו להתעקש והעקשנות שלהן השתלמה.

קרא עוד >>

מחפשים את האפיקומן

חושבים שאתם יכולים לשים לב לפרטים הקטנים? נראה אתכם…

קרא עוד >>

ביעור חמץ / חנה ניר

על חירות וניקיון פנימי – שיר מיוחד לחג הפסח

(עיצוב השיר ליאל רחום י1)

קרא עוד >>

"הכל לטובה – ובשביל עם ישראל"

מה המשמעות של ימי הפסח בצל המגפה שפקדה אותנו, וכיצד עלינו לנהוג ? מסר מיוחד לכבוד חג הפסח מפי הרב הראשי של נתניה

צפה >>

מה בין "חג הפסח" ל"חג המצות"?

סיפור ישן לכבוד חג הפסח – מסר מפי רב ביה"ס

צפה >>

מאפינס כשרים לפסח?!

את המאפינס הכשרים של דיאנה כבר טעמתם? למי שלא זכה עדיין, עכשיו ניתן להכין אותם בעצמכם במתכון וידאו פשוט וקל להכנה, 5 דקות ובתאבון!

(צילום נופר חסן י1)

צפה >>

כל מה שרציתם לשאול – ולא העזתם!

מה זה "הא לחמא עניא"? מי המציא את ה"אפיקומן"? ועוד הרבה נושאים מעניינים במצגת אחת

(הכנת המצגת שוהם ברוך י1)

צפה >>

מי אני, מי אני, מי אני?

הם נמצאים איתכם שעות על גבי שעות, ואת חלקם אתם מכירים שנים. אך עד כמה טוב אתם מכירים את המורים שלכם? מוזמנים לנסות!

(ליאל רחום והילה תמר קוטיגרו י1)

קרא עוד >>

מה כל-כך מיוחד בבי"ס ריגלר?

סרטון חדש של תלמידים ואנשי צוות על מקום שהוא גם בית.

צילום ירין אמירה י1

עריכה: מיטל כהן י1

צפה >>

22 טיפים למורים שרלוונטיים גם היום

22 עצות שכתבתי כשהייתי סטודנטית ובחרתי לשתף:)
עריכה מחודשת  אדריאן גלאם י1

צפה >>

"באהבה למחנכת שלנו!"

שלושה מחזורים באיחוד מרגש כדי להכיר תודה למחנכת היקרה שלהם. רוצים לראות במי מדובר ? שווה צפייה!!!

עריכה אדריאן גלאם י1

צפה >>

"בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו - כאילו הוא יצא ממצרים"

דבר מנכ"ל ביה"ס אורי כהן

משפחת בית הספר ריגלר היקרה

ההגדה מלמדת אותנו ש"בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים." פסח אם כן, אינו סתם חג לזכר אירועי העבר, הדבר היותר משמעותי וחשוב בו, הוא חגיגת התחייה וההתחדשות התמידית.

שמו של החג בתפילות הוא 'זמן חירותנו'. כינוי שאינו מתייחס רק לשחרור והגאולה בעבר, אלא גם לחירות העכשווית. פסח תובע מאיתנו להמשיך לעשות הכל כדי לזכור להוקיר את חירותנו. השאלה שמתעוררת באופן טבעי היא, "מהי הגדרתה האמיתית של המילה 'חירות'?"  איפה עובר הקו בין אנרכיה והפקרות מצד אחד, לביטוי אחראי של זכויות החירות, מן הצד השני?

כל החברות החופשיות מתמודדות עם השאלות והסוגיות האלה. אין ספק שהחירות חייבת להיות מוגבלת בערכים כמו טובת הכלל, זכויות האחר ובחירה נכונה בין טוב לרע. אפילו אם נגיע להגדרה המיטבית של חירות אחראית, מי אמור לאכוף את ההחלטה הזאת? המשטרה? בתי המשפט? המצפון האישי לבדו?

חכמי המשנה מגדירים את החירות בחיבור לתורה על צוויה וערכיה. על פי התורה שבעל פה, מציאות החירות חקוקה על לוחות הברית עצמם. "אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה" הוא המוטו של המשנה.

בספריהם של רבים מאסירי ציון המתארים את ניסיונותיהם בכלא הסובייטי, אפשר למצוא רעיון משותף המקשר ביניהם. אותו חוט מקשר, מתייחס לשיאים הרוחניים אליהם הצליחו להגיע אפילו בכלא ובצינוק.

ערב פסח תש"ף, המציאות מזמנת לנו שיעור גדול. לימוד גדול מכל בית ספר או מכל סֶפר או מאמר: אנחנו בעיצומו של שיעור גדול בענווה.

חשבנו שאנחנו יודעים הכל. רכב אוטונומי, רובוטיקה, שליטה מוחלטת שלנו בכל המציאות. חשבנו שאנחנו אדוני הארץ… איך זה שווירוס אחד קטן, מלמד אותנו – שאנחנו ממש לא שם ??? … וירוס קטן שולח את כל העולם לבידוד…

אנו חווים רגעים של חולשה… של הבנה מעמיקה במהות ותכלית החיים… הזמן הזה קורא לנו להיות רגע אחד עם עצמנו… לדעת לאפשר לאור לעבור דרכנו… בתוך כל המורכבות של הרגע אנחנו צריכים לאפשר לאי הוודאות להיות נוכחת בחיינו. כל ימינו אנו חותרים להכרעה, עכשיו יש רגעים של המתנה, של ספק גדול, של אי הבנה

אלו רגעים של אמונה גדולה. זה לא סוף העולם. יהיה קשה, יהיו אתגרים כלכליים ואחרים, אבל נעמוד בהם. אלו רגעים של מבחן אישי, משפחתי וקהילתי. הוא לא קל. אנחנו לא נלחמים בספק, אנחנו משוחחים איתו… אנחנו מניחים לו להיות בתוכנו , מארחים אותו…

חירות, כך אנו למדים, אינה מצב הוויה קבועה וצפויה, אלא מציאות שברירית ונדירה בהיסטוריה האנושית… כל אדם וחברה זקוקים ללידה מחדש, לתחייה של החירות, שתכיל את החופש שהושג בעמל רב.

ההיסטוריה של העם היהודי מלמדת אותנו שלאורך כל הדורות היו אירועים בהם נאלצנו, כיחידים ו/או כקהילות להתאים את אורח החיים הדתי לשעה, לזמן ולמקום.

יהודים אכלו חמץ בפסח, וברכו עליו בקול גדול 'על אכילת מצה', מפני שהלחם שאכלו היה לחם עוני…גדולי הדורות הבינו שאמונה גדולה היא לא קשיחה אלא גמישה. יש מצבים שבהן היא יודעת לוותר על 'חיי שעה' כדי לזכות ב'חיי עולם'.

וברוח התקופה, ליד שולחן הסדר בפסח הזה, אנחנו צריכים לראות את עצמנו כאילו באמת השתחררנו זה עתה, לא רק מפרעה הקדום אלא גם מהאני בן ימינו, ואז, תחושת החירות שלנו תהיה כל כך מענגת ומרוממת ולכשיחלפו הימים, אור גדול יבוא ונצא מחוזקים ובעלי ענווה מזוקקת וטהורה…

אסיים, בתפילה לבורא שיאמר לצרותינו די!!! ברכת רפואה שלמה לחולי עם ישראל וכלל העולם, בשורות טובות, פרנסה טובה ובריאות איתנה.

פסח כשר ושמח,

אורי כהן

אנשים טובים

אנשים טובים

נעמי שמר

תפקחו את העיניים, תסתכלו סביב
פה ושם נגמר החורף ונכנס אביב
בשדה ליד הדרך יש כבר דגניות
אל תגידו לי שכל זה לא יכול להיות

אנשים טובים באמצע הדרך
אנשים טובים מאוד
אנשים טובים יודעים את הדרך
ואיתם אפשר לצעוד

איש אחד קנה לי ספר בן מאה שנה
איש אחר בנה כינור שיש בו מנגינה
ואישה טובה אחרת לי נתנה את שמה
ומאז אני בדרך שרה במקומה

איש אחד יבנה לי גשר כדי לחצות נהר
איש אחר יצמיח יער במורדות ההר
ואישה טובה אחרת, אם יהיה קשה
רק תצביע אל האופק ותבטיח ש –

אנשים טובים…
וממש כמו צמחי הבר הבודדים
הם עוצרים תמיד את החולות הנודדים
הרקיע מתבהר, וכבר אפשר לראות
אנשים על אם הדרך מחכים לאות

 

 

צוות יקר, הורים ותלמידים יקרים!

בקרוב תסתיים עוד שנת לימודים עמוסה בפעילויות חינוכיות, חוויות ואתגרים.               
זו הייתה שנה גדושה בעשייה בתחום הלימודי, החברתי והערכי.

שנה שבה שכבת י' התאקלמה בתיכון ולקחה חלק במעורבות חברתית משמעותית.

שנה שבה שכבת י"א ניגשה לראשונה לבגרויות החיצוניות ועמדה בהן בהצלחה.

שנה שבה שכבת י"ב גילתה מנהיגות בהרמת פרויקטים, וכעת מתכוננת לקראת השלב המשמעותי הבא.

אנחנו נמצאים, לצערי, בעיצומו של משבר עולמי, ומייחלים אנו בכל יום לסיומו.

בתקופה זו גילינו שיש לנו כוחות עצומים כדי לעמוד בפני האתגרים החדשים והלא פשוטים.

אני מודה לצוות המורים שהוכיח את עצמו במתן מענה לתלמידים באמצעות למידה מרחוק אם זה בשיעורי zoom ואם באמצעות classroom וכיוצא בזה.

הצלחנו להצמיח את עצמנו מחדש גם בשעת משבר כמילות הקטע

"צריך לו לאדם שילמד מן האילנות כוחה של תקווה.

שכן, על אף שעמדו עירומים ללא כסות ועלווה בימי הקרה

באביב מצמיחים עצמם מחדש".

                                                          (עדי אביטל רוזין)

אני מקווה כי נחזור בע"ה במהרה לשגרה ונמשיך בכל אותן הפעילויות המבורכות שהוקפאו לבינתיים. לקראת סיום ניתן לומר בגאווה, כי הצלחנו לעמוד ביעדים רבים שהצבנו לעצמנו, ושאותם יש לזקוף לזכות הצוות החינוכי והמסור שפועל מתוך אחריות ומחויבות גדולה לכל תלמיד ותלמידה וכדי שכל אחד יוכל למצות את יכולותיו וכישוריו.                  לא ויתרם על אף אחד בדרך, ועל כך הערכתי הרבה.                                                                                                       אם נפקח את העיניים ונסתכל סביב נראה כי ישנם הרבה אנשים טובים באמצע הדרך, אנשים טובים שאיתם ניתן לצעוד ואף להגיע ליעד.

מאחלת בריאות לכולם, בשורות טובות וחג שמח! 

  יעל עמירם מנהלת חטיבה עליונה

ברוך שלא חיסר בעולמו כלום!

הורים ותלמידים יקרים

שלום רב

בגמרא במסכת ברכות כתוב: אמר רב יהודה: האי מאן דנפיק ביומי דניסן וחזי אילני מלבלבי, (תרגום: היוצא בימי ניסן ורואה אילנות מלבלבים) אומר: ברוך שלא חיסר בעולמו כלום וברא בו בריות טובות ואילנות טובות להתנאות בהם בני אדם.

בברכת האילנות הנאמרת בחודש ניסן מלמדים אותנו חז״ל כלל חשוב מאד: הודיה לה׳! גם על דבר פשוט כמו אילנות שמלבלבים באביב ומפיצים ריח נעים צריך האדם להודות לה׳ בלב שמח.

בימים מורכבים אלה שכולנו עוברים, בידוד וסגר ומצב כלכלי לא פשוט אנו צריכים למצוא את הסיבות להישאר אופטימיים ובשמחה. להסתכל סביב ולברך על הטוב הרב שסביבנו. וכמו שאמרו חז״ל: ״טוב עין הוא יבורך״- מי שמברך הוא מתברך!

אנו בבית ספר ריגלר עושים הכל כדי לשמור איתכם על קשר גם בימים אלה, קשר לימודי באמצעות סביבות חדשניות ללמידה מרחוק וקשר אישי. אנו כאן עבורכם כדי שביחד נעבור את הימים האלה הכי רגוע וטוב שאפשר. חשוב שילדיכם ישארו מחוברים למורים וימשיכו את הלמידה וביצוע המשימות שהמורים מעבירים. חשוב לא פחות להקפיד על תפילות שחרית ומנחה גם בבית כפי שאנו נוהגים בבית הספר לאורך כל השנה.

בכל שאלה או קושי אנא פנו אלי למייל  2522347@gmail.com ואשמח לעזור.

מאחל לכולכם ולכל בית ישראל ב״ה חג פסח כשר ושמח, המון בריאות ובשורות טובות.

דני אליהו – מנהל חט"ב "ריגלר"

"ואהבת לרעך כמוך" – גם עבור מי שאינו כמוך, שירגיש כמוך!

פרויקט הנדנדה

תלמידי מסלול עמ"ט בחטיבת הביניים פיתחו נדנדה לילדים נכים. המטרה שליוותה את התלמידים הייתה שהילד, שאינו יכול להתנדנד בנדנדה עקב מוגבלות ברגליים, יוכל להתנדנד ולהרגיש כמו כל ילד אחר.

המערכת מורכבת מהאפליקציה שמודדת את השינוי בזווית של הטלפון הנייד, זווית זו נשלחת באמצעות בלוטוס למנוע הנדנדה ומנדנדת בהתאם את הנדנדה. כך באמצעות הידיים הילד יוכל לנדנד את עצמו ולחוש את חווית הנדנוד. במהלך הפיתוח ראיינו התלמידים את עדן גודיס, בוגרת בית הספר המרותקת לכסא גלגלים, ואף שידרגו את הרעיון עקב ראיון שביצעו עם מהנדס העיר של אבן יהודה ויקטור אבקסיס.

ה"סופר-רחפן" שבזכותו לא נצטרך לצאת מהבית

 הסופר רחפן

פיתוח רחפן סולארי המשנע את המוצרים מהסופר ישירות עד לבית הלקוח

פרויקט משותף למורים, תהילה שטרית ודוד אברמוב, במסגרת תכנית מניעים את הגלגל הנלמדת בכיתה ט 1 בשיעורי הגיאוגרפיה. יישר כוח על החשיבה ועל הפיתוח . פיתוח אפליקציה הנקראת "סופרחפן" , המאפשרת רכישת מצרכים בסופר והבאתם אל בית הלקוח בעזרת רחפן הנטען ע"י אנרגיה סולרית באמצעות לוח סולארי הנמצא עליו.

יש לנו מספר מטרות בפיתוח אפליקציה זו ובהן:

–  למנוע נסיעות קצרות מיותרות בתוך שכונת המגורים לקניות קטנות והכי חשוב חיסכון בדלק ובזיהום אוויר.

– למידה על שימושי הנפט וחסרונותיו ביניהם אפקט החממה ופליטת גזים מזהמים היוצאים מכלי תחבורה.

– חשיבה על רעיון המתאים לאוכלוסייה המבזבזת זמן ודלק יקרים על נסיעות קצרות בתוך שכונת המגורים. פיתוח אפליקציה שכל מטרתה היא צמצום זיהום האוויר הנגרם ע"י תחבורה וחוסכת זמן יקר בין היתר.

קישור לסרטון המציג את הפרויקט שעלה ליוטיוב –

אליפות הרחפנים 2020

בחודשים האחרונים התלמידים במגמת אלקטרוניקה -מחשבים מבצעים משימות בארדואינו (בקר מתוכנת). החידוש בעונת 2020 היא שהתקשורת עם המערכת על הרחפן מתבצעת באמצעות אפליקציית בלוטוס.. כן גם אותה בנו התלמידים..

 רגע לפני השבתת מערכת החינוך צלחו התלמידים גם את שלבי המשימות באוויר.

מקווים לחזור לשגרה בקרוב ולחזור לעוף גבוה 🛫😍

יישר כוח למורה דוד אברמוב על המקצועיות ועל המסירות.

מלאך המאיר פנים

אישה לגמרי לא צעירה

תכנית גלישת רוח מאת המורה אליס רז

תכנית 'גלישת רוח' , תכנית ממירת בגרות בספרות, מציעה לימודי ספרות בדרך חדשנית לשם יצירת חוויה לימודית משמעותית בבית הספר. תכנית זו משלבת בין למידה אישית ומותאמת לתלמיד ולקצב למידתו, לבין שמירה על המסגרת הכיתתית והלמידה הבין-אישית בכיתה.
בניגוד לדעה הרווחת, על כך שהמחשב מרדד את השיח התרבותי ותופס מקום על חשבון חיי הרוח של התלמידים, אנו משתמשים במחשב על מנת לאפשר פתיחה של מרחבי עניין, לימוד אינטרטקסטואלי, ומקום לפיתוח לומד עצמאי. התכנית מאפשרת לתלמיד לחשוב, לגלות ולהביע דעה דרך למידה עצמאית, ולהשמיע את קולו האישי במרחב הכיתתי ובמרחב השיח שנפתח בינו לבין המורה.
המורה הופך להיות מנחה המלווה את התלמידים במסע האישי שהם עושים בחומר הנלמד, שותף לגילויים שלהם, ולבניית זהותם כלומדים עצמאיים.
הלמידה עצמה משלבת רמות לימוד שונות מהבנת הטקסט דרך רמות חשיבה גבוהות ועד נגיעה ברמת העומק של היצירה וברלוונטיות שלה לעולמם של התלמידים .
תכנית הלימודים בנויה מעיסוק בסוגים הספרותיים השונים: שירה מודרנית, שירת ימי הביניים, נובלה, סיפור קצר, דרמה ומדרש.

הלמידה באמצעות המחשב כוללת קריאה, צפייה בסרטים, מטלות שיתופיות, מטלות כתיבה, ואפשרויות רבות להרחבת ידע מעבר לחומר הבסיסי הנלמד לבגרות. התכנית מאפשרת למידה עצמאית ורלוונטית תוך נתינת מקום רחב לעמדותיו של התלמיד כלפי הטקסט ולבחירות שלו. ייחודה של התכנית באיזון שבין עבודה עצמאית של התלמיד לבין שמירה על המסגרת המסורתית של הכיתה, השיח הבין אישי בכיתה, והעמקת הקשר בין המורה לתלמיד.

תלמידי מועצת תלמידים פוגשים את עולם הביון

מועצת התלמידים של החטיבה העליונה השתתפו בכנס מועצות עירוני ונפגשו עם עולם הביון. יום חוויתי ומאתגר שבו מועצת התלמידים שלנו זכתה במקום השלישי בפיצוח קוד במשחק הקבוצתי של השב"כ. אין עליכם!  ויישר כוח למובילת המועצה- ליאור פריאל 

מועצת התלמידים: לא נחים לרגע!

הפסקה פעילה בראש חודש שבט שנוהלה על ידי מועצת התלמידים של חטיבת הביניים, ובה הם הכינו עציצים עם הקדשה, ערכו סעודת ראש חודש ופתחו את הרישום לתחרות good talent .                      יישר כוח ענק לכם וללימור עמית האלופה!

יום ליטל

105 מוסדות חינוך מתוכם גנים, בתי ספר ומרכז העשרה לקחו חלק ביום ליטל –  לעשות יחד טוב לאחר, ונתרמו 1293 מארזים לעמותות שונות ברחבי הארץ.

יישר כוח לכולם ובמיוחד לשרון טרבלסי, ערן מיזן ותלמידי מגמת התחלה על הארגון מטעם ביה"ס ריגלר.

בחרנו לשתף את השיר המרגש שכתבה המורה שרון טרבלסי:

תלמידתי שלמדתי ממנה רבות/ שרון טרבלסי

ליטל גניש מסטורוב ז"ל

ביתם של יפית ומשה גניש

אשתו של יניב מסטורוב

שיזכו לשנים רבות בבריאות ושמחה

בוגרת ביה"ס ריגלר נתניה

ליטל הייתה תלמידה חייכנית וחברותית

תלמידה שהייתה קשובה לקולות ורחשי ליבם של חבריה וחברותיה

ליטל תמיד ראתה את האנשים השקופים

אלו שלא רואים אותם- וליטל ראתה

אלו שלא שומעים אותם- וליטל שמעה

אלו שאף אחד לא משתף אותם- וליטל שיתפה

אלו שאף אחד לא דואג להם- וליטל דאגה

אלו שהיו עצובים- וליטל שימחה

אלו שהיו חלשים ופחדו- וליטל עודדה אותם ונתנה להם כח להאמין להתאמץ להמשיך ולנסות עד שיצליחו…. והם הצליחו

אלו שהיו צריכים עזרה- וליטל נתנה להם חיבוק ונשיקה

אלו שתמיד היו בצד, שאף אחד לא הזמין ולא שיתף אותם, שלא היו להם חברים- וליטל הזמינה ושיתפה אותם והייתה לחברה הכי טובה שלהם

ליטל רצתה שלכולם יהיה טוב

שלכולם יהיה שמח ולכן……

ליטל הפיצה אחדות ואהבה

אור ושמחה

אכפתיות ורגישות

שיחד הוא כח

שיחד אפשר להצליח

והשמים הם לא הגבול זו רק ההתחלה

שיחד נעים יותר

שמח יותר

יהי זכרה ברוך

הפנינג שכבת יא עם תלמידי מורשה

זו כבר מסורת בריגלר שבראש חודש אדר תלמידי ריגלר מארחים את תלמידי ביה"ס מורשה להפנינג כיפי וחוויתי. השנה תלמידי שכבת י"א לקחו על עצמם את המשימה. התלמידים גייסו כספים על ידי מכירות בהפסקות פעילות, תרומות כספיות ועוד, והתלמידים הצליחו לארגן הפנינג מיוחד עבור תלמידי החינוך המיוחד. בהפנינג היו תחנות משחקים – באולינג, תפוס את הדג, מבוך וכו' וכמובן צלם מגנטים שצילם תמונות למזכרת מהאירוע המרגש. בנוסף הילדים נהנו מטרמפולינה גדולה, ממתקים, פיצות ועוד הרבה הפתעות. לקראת סוף היום רקדנו במסיבת ריקודים עם עזרא מנגיסטו התקליטן (די ג'יי), העלנו הצגה וסיימנו בהופעת מקהלת בית הספר בניצוחה של המורה מרינה מוסנקיס. הילדים קיבלו גם הפתעה משחק חברה שווה. היה מרגש לכולנו, והתלמידים יצאו בהרגשה של סיפוק ונתינה.

יישר כוח למחנכים חגית לוזון, משה אפרתי, ערן מיזן, חן ראובן ובת אל פינדלינג

לרכזת השכבה חן ראובן ולרכזת החברתית ליאור פריאל

עלו והצליחו!

שיא בית-ספרי חדש: 1,500 אריזות משמחות לחג-הפורים!

תלמידי התיכון לקחו חלק באריזת 1500 אריזות של לאורו נלך והלכו לשמח בפורים תלמידי בתי ספר, ילדי גן, בתי אבות וכו'.

שהשמחה תמיד תשרה בחייכם ותשמחו אחרים!

"הדבר הכי גדול בעולם הוא לעשות טובה למישהו אחר"

(הגיבן הקדוש)

אצלנו בריגלר זו לא סיסמה אלא דרך חינוכית שהיא נר לרגלנו

שכבת י' האלופה במעורבות חברתית ענפה וגדושה בטוב!

בנות כיתה י1 פרסמו מספר עיתונים לאורך השנה, וזו ההזדמנות שלי להודות לכן שוב בנות יקרות ואהובות שלי.

תלמידי כיתה י2 תיעדו את סיפור חייהם של הגמלאים בכיתת הגמלאים היקרה שלנו.

יפה זלצמן משתפת אותנו בחוויותיה "הפרויקט הבין דורי היה עבורי חווייתי ומאד מרגש. שמחתי לשתף את התלמידים בסיפור השורשים שלי, כבת לניצולי שואה.  חשתי שהם מאד סקרנים לדעת.  עלו הרבה שאלות  ותיעוד התשובות הוכיח לי שוב, שההיסטוריה היא חלק מההווה עם ראייה לעתיד. סיפרתי לתלמידים גם על ערכים שקיבלתי בבית כמו: חריצות, נתינה, חשיבות המשפחה, צניעות, השכלה  וצמיחה ממשבר"!

 

לילי שלומוביץ מוסיפה כי "המסר היותר חשוב שהעברתי לתלמידים המקסימים שהם נהוראי וחננאל היה החוויה של הדור היותר מבוגר שהם הוריי וסבתא שלי שעברו חיים הרבה יותר קשים בשנות ה-30 וה-40 בזמן השואה, שחשוב מאוד לזכור אותם ולא לשכוח ולדאוג להעביר אותם לדור הצעיר, שידעו ולא ישכחו שבזכות הסבים של כולנו אנחנו חיים היום … אני מודה גם לצוות בית הספר ריגלר שמוביל את הפרויקט החשוב הזה שמחבר בין הדור הצעיר לבין הדור הוותיק יותר ומאפשר שיתוף פעולה חשוב ומעצים".

יישר כוח ענק למרים קלימי המובילה של כיתת הגמלאים בבית ספר. המשיכי לעשות חיל!

תלמידות כיתה י3 אימצו כיתות א' בבית הספר אילן רמון והעבירו שם פעילויות מגוונות.

תלמידי כיתה י4 -השתתפו בפרויקטים נוער מוביל לשינוי ואור ירוק.

תלמידי כיתה י5 ארזו מצרכי מזון בקופת העיר.

יישר כוח למחנכות מרים שפיגלמן, מור אסולין, הדר עידאן ויעל שור וכמובן גם לרכזות , ליאור פריאל ועירית לדווין , על ההובלה!

ותמיד תזכרו שנתינה לאחר היא מתנה לעצמנו!

"תגיד, מי את?"

ישנם אנשים שמתחפשים לא רק בפורים אלא במשך כל השנה, הם עוטים על עצמם תחפושת במטרה להסתיר את מי שהם באמת, את מה שהם חושבים על האחר ומרגישים כלפיו. לעתים מדובר בתחפושת מאוד מושקעת ומרשימה, ונדמה כי הם הצליחו לבלבל גם את עצמם. השיר "מי את" נוגע בנקודות אלה, ואולי באמת הגיע הזמן להפסיק עם ההצגות ולהתחפש רק בפורים?

וריגלר צהלה ושמחה

ביום פורים שכבת י"ב הפעילה את שוק פורים ותחנות בסימן מגילת אסתר. כל תלמידי השכבה התחפשו לזומבים וקיבלו את פנינו בבית הספר שהפך לג'ונגל ביוזמתן של בנות השירות.

יום שמח זה כלל כמה דברים חוויתיים

משחק ספורט של מורים נגד תלמידים, שבו המורים הפגינו את יכולותיהם המרשימות! אולי תשקלו הסבה?

תחרות כישרונות Good talent בחטיבת הביניים

תחרות כשרון עולה בריגלר שבה זכה ארז אנטה מכיתה ח שניגן בפסנתר. יישר כוח גדול !

תחרות תחפושות ומי זכתה במקום הראשון?

ליאל רחום , תלמידת כיתה י1, שהתחפשה למכשפה מעמי ותמי בתחפושת מושקעת ומרשימה שעליה עבדה האם במשך כמה שעות. ליאל התפרסמה בזכות התחפושת גם בחדשות נתניה. גאווה!

אולם ליאל , את לא לבד כי ישנם גם מורים שהשקיעו מאוד בתחפושת שלהם –                                 

דוד אברמוב שהתחפש ל…  נשאיר לכם לראות לבד…

 ורביב בעדני שהזדהה מאוד עם חומר הלימוד שלו…

 למה לא כל יום פורים?

מקבץ בדיחות: כי השמחה טובה לבריאות!

הגש"ר המאח"ד/ שלומית ולצמן

בואו נאמץ את עקרונות הגשר המאח"ד בשעת המשבר ונתחזק! תודה רבה לשלומית ולצמן על השיתוף ועל שיר כה מיוחד

שיר זה מוקדש לכל אותן נשים אמיצות שידעו לעמוד על שלהן ולא לוותר, אותן הנשים שהמשיכו להתעקש והעקשנות שלהן השתלמה. שיר זה מוקדש גם לכל אותן המורות שלא ויתרו על אף תלמיד בדרך גם אם האחרים כבר ויתרו מזמן , הן לא אמרו נואש וראו ברכה בעמלן. ומעל לכולן שיר זה מוקדש לכל האמהות שגירשו את החושך והביאו את האור מעצם היותן.

מחפשים את האפיקומן

האם תוכלו למצוא את האפיקומן המסתתר בתמונות ? שתפו אותנו בפינה שלכם:)

ציירה נועה קריטי כיתה י1
ציירה הילה תמר קוטיגרו י1

ביעור חמץ / חנה ניר

בעקבות משבר הקורונה העולמי אנשים או לפחות חלקם הבינו, כי יש להם הרבה על מה להודות, ובכלל אנשים נעשו לבביים יותר ומכילים. אולם חשוב לזכור כי המבחן האמיתי הוא יום אחרי, שבע"ה יגיע במהרה, ונשאלת השאלה האם לא נשכח במהרה את מה שעברנו וחלילה נחזור לסורנו… – נסתכל על הדשא של האחר; נתלונן ונקטר על רוע מצבנו שמסתבר שהוא בכלל לא רע; לא נעריך את כל הטוב שיש לנו; לא נדע לפרגן לאחר ונחכה לימים טובים יותר והיד עוד נטויה…

אולי ניתן לומר, כי משבר זה שהיה לא פשוט בכלל במימדיו ובהשלכותיו לימד אותנו מבחן חשוב, מבחן הכרת הטוב והודיה לה' יתברך. אז להבא כשרוצים להתמרמר ולהרגיש רגשות שליליים ניזכר באותה תקופה שבה למדנו שחיינו מאוד מבורכים.

"הכל לטובה - ובשביל עם ישראל" - רעיון לחג מפי הרב הראשי לנתניה

מסר מיוחד לתלמידי ביה"ס ריגלר, הורים ומורים – לכבוד חג הפסח

מה בין "חג הפסח" ל"חג המצות"? - מסר לחג מרב ביה"ס

מאפינס כשרים לפסח - מתכון וידאו ב-6 דקות!

את המאפינס הכשרים של דיאנה כבר טעמתם? למי שלא זכה עדיין, עכשיו ניתן להכין אותם בעצמכם במתכון וידאו פשוט וקל להכנה, 6 דקות ובתאבון!

תודה לדיאנה (אמא של נופר, י' 1)!

כל מה שרציתם לשאול – ולא העזתם!

מה זה "הא לחמא עניא"? מי המציא את ה"אפיקומן"? ועוד הרבה נושאים מעניינים במצגת אחת

מי אני?

מי אני?

רביב בעדני

מורה לתנ"ך

מי אני?

לבנת תנעמי

רכזת שכבת ז', והמורה להבעה

מי אני?

דוד אברמוב

מורה לאלקטרוניקה

מה כל-כך מיוחד בבי"ס ריגלר?

22 עצות למורה

ליעל באהבה!

שלושה מחזורים באיחוד מרגש כדי להכיר תודה למחנכת היקרה שלהם. שווה צפייה!!!

הפינה שלכם!

יש לכם הערות, הצעות ובקשות? זה המקום שלכם לשתף!

גלילה לראש העמוד