כניסת השבת | 16:15
צאת השבת | 17:15
מסר לפרשה – פרשת וישלח
לורם איפסום דולור סיט אמט,
קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
סגולה מובטחת | אורי כהן – מנכל ביה"ס
הגמרא במסכת שבת (דף כג ע"ב) מביאה בשם רב הונא: הרגיל בנר – הויין ליה בנים תלמידי חכמים", הגמרא קושרת בין ההקפדה על הדלקת הנר לבין חינוך הבנים, ומדייק רש"י, כי כוונת הגמרא להדלקת נר שבת ונר חנוכה, המזכה את עושיה בזכות לבנים תלמידי חכמים, ובלשונו: "בנים תלמידי חכמים – דכתיב (משלי ו): "כי נר מצוה ותורה אור"…
מדברי הגמ' עולה, שההקפדה על הדלקת נר חנוכה היא סגולה מובטחת להצלחה בחינוך הילדים.
ננסה להבין את דברי הגמרא מתוך התוספת שאנו קוראים בעל הניסים בתפילה ובברכת המזון
בִּימֵי מַתִּתְיָהו בֶן יוֹחָנָן כֹּהֵן גָּדוֹל חַשְׁמוֹנָאִי וּבָנָיו כְּשֶׁעָמְדָה מַלְכוּת יָוָן הָרְשָׁעָה עַל עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל לְהַשׁכִּיחָם תּוֹרָתָךְ וּלְהַעֲבִירָם מֵחֻקֵּי רְצוֹנָךְ וְאַתָּה, בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים, עָמַדְתָּ לָהֶם בְּעֵת צָרָתָם… מָסַרְתָּ גִיבּוֹרִים בְּיַד חַלָּשִׁים וְרַבִּים בְּיַד מְעַטִּים… וּלְעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל עָשִׂיתָ תְּשׁוּעָה גְדוֹלָה וּפֻרְקָן כְּהַיּוֹם הַזֶּה. וְקָבְעוּ שְׁמוֹנַת יְמֵי חֲנֻכָּה אֵלּוּ לְהוֹדוֹת וּלְהַלֵּל לְשִׁמְךָ הַגָּדוֹל.
המלחמה ביוונים ובהתייוונות אליה קרא מתתיהו טמנה בתוכה בראש ובראשונה התלהבות "מי לה' אלי" היכולת להתמודד ולנצח את הסכנה הפיזית והרוחנית עמה התמודדה כנסת ישראל באותה תקופה חייבה הזדהות גדולה עם קודשי ישראל, המלחמה עם מהרסי היהדות מתוכה הצריכה אמונה עמוקה בצדקת הדרך – אמונה הפורצת החוצה וגוררת התלהבות, במילים אחרות ניתן לומר שחנוכה ביסודו הוא חג של התלהבות דתית.
התלהבות זו היא שהדליקה את נס המרד ביונים, היא שהובילה את הרצון לטהר את המקדש ולחדש את העבודה בו והיא שקבעה את ההלכה המיוחדת לחנוכה בלבד "מהדרין מן המהדרין",
מהדרין מן המהדרין אינו רק עניין טכני של הדלקה של יותר נרות מן המינימום הנדרש, יש שפירשו: מהדרין= מחזרין אחר המצוות, מדובר כאן ברצון עמוק הנובע מהתלהבות להתקרב אל ה', ולחפש דרכים נוספות לעבדו.
בהקפדה על נר השבת, על צביון השבת, ישנו מסר חינוכי מובהק. במרוצת השבוע טרודים אנו בענייני לימוד ופרנסה, אולם דווקא בשבת מנוחה, אנו נבחנים על "תרבות הפנאי" שלנו. ככל שהוויית השבת ספוגה באור הנר, ברוחניות, בלימוד, בשירה, בחינוך הילדים, מלמדים אנו את בנינו כי ביתנו מושתת על אדני הקדושה. נר השבת דולק בתוך הבית, ומאיר את פנימיותו של הבית, נר חג החנוכה מוצב על מפתן הפתח, משום "פרסומי ניסא".
חנוכה, הוא חג החינוך, אנו מצווים לא רק להקפיד על צביון ביתנו פנימה, על האור הדולק בתוך הבית, אנו מצווים להקפיד גם על הנר הדולק על הפתח ונראה לעין כל.
עקביות בחינוך !! עקביות הנמשכת בתוך הבית ומחוצה לו. הדוגמא האישית שהיא היסוד המרכזי בחינוך, איננה נמדדת רק באופן בו אנו מתנהגים בתוך הבית, אלא גם באופן בו אנו מתנהגים כלפי חוץ, בין אנשים.
חג החנוכה מלמד אותנו כי אדם מצווה להיות אדם יהודי הן בביתו והן בשעריו. אדם צריך להאיר פנים בפנים הבית, כמו גם בקהל. בכל דרכיו, ובכל מעשיו.
אני מבקש לברך את כל משפחת ריגלר, מורים, עובדים, הורים ותלמידים בברכת חג אורים שמח ונזכה שנרות החנוכה יאירו בביתנו בשמחה תמיד.
בברכת: "אור חדש על ציון תאיר ונזכה כולנו במהרה לאורו"
חנוכה שמח
אורי כהן
מנהל בית הספר
דני אליהו – מנהל חטיבת הביניים
אור גדול מאיר הכל:
תלמידי ריגלר מעניקים לקהילה
ליאור פריאל- רכזת מעורבות חברתית
לקראת חג החנוכה זכינו לראות עשייה גדולה מאוד של נתינה ואהבת הזולת. תלמידים רבים התנדבו למען האחר בתחומים שונים ומגוונים. מרגש מאוד לראות את הרצון של התלמידים לתרום למען האחר.
אריזות מצרכי מזון- תלמידי כיתה י"א5 בהובלת המחנכת יעל שור, יצאו לקופת העיר נתניה לארוז מצרכי מזון למשפחות נזקקות לכבוד החג.
אריזת מארזי חנוכה– תלמידי כיתות י"ב5 בהובלת המחנכת יעל עמירם וכיתה י'3 השקיעו שעות רבות בלארוז מארזי חנוכה של עמותת "לאורו נלך" לכבוד הקשישים. במארז הקישים ימצאו משחק לכבוד החג, ברכות, חנוכיה ונרות להדלקה. התלמידים עבדו בסדר מפליא ובהנאה גדולה.
חלוקת מארזי חנוכה- נבחרת תלמידים מכיתה י"א2 יצאה ערב חג החנוכה לחלק את המארזים לתושבים הקשישים של שכונת דורה , השכונה הצמודה לבית הספר שלנו. התלמידים קיבלו רשימת כתובות של האנשים הקשישים, ממתנ"ס דורה. התלמידים דפקו בכל דלק, חילקו את המארז ואיחלו ברכת חג השמח. התושבים כל כך שמחו והתרגשו.
אריזות שי לחיילים- תלמידי כיתה י"א2 בהובלת המחנכת מרים שפיגלמן החליטו לשמח את החיילים שלנו במשהו מתוק! וכמובן לא במשהו אחד בלבד, אלא באריזה מפנקת של שוקולדים ומתוקים אישיים. בכל אריזה התלמידים צירפו ברכה לכבוד חג החנוכה. המארזים הגיעו לבסיס משמר הגבול.
החיילים מיהרו להגיד תודה!
מתגייסים למען הילדים- תלמידי חטה"ב , בליווי מועצת תלמידים אספו כספים עבור מחלקת ילדים בית החולים "לניאדו" לרכישת שקיות הפתעה לילדים החולים .
ובהדלקת נר ראשון הגיע המשלוח לביה"ח על ידי המורה עליזה פרנקפורטר. כמו כן בנות כיתה ז2 בהובלת המחנכת אליזבט כתבו מכתבים אישיים לילדים החולים לשאול לשלומם ולשמח אותם לקראת החג. תזכו למצוות.
מפיצות את האור- בנות כיתה י"א1 התחילו ברעיון קטן של הכנת חבילות מזון למשפחות נזקקות, אך כשהתלמידות ראו שרשימת המשפחות גדולה, הן הפכו את המיזם לפרויקט גדול ומאיר בעוצמות. התלמידות אספו כסף, יצאו לקניות גדולות, הכינו חבילות למשפחות, ובכל חבילה הן צירפו גם פעילות לילדים הקטנים וברכה מרגשת. פרויקט כזה דורש משאבים רבים ומגוונים והרבה מאוד נתנו ותרמו בדרך שלהם וזאת ההזדמנות גם להגיד תודה
לליאור פריאל , בת אל פינדלינג, עליזה בייגל, שרון טרבלסי, אדווה אנו, סיגלית זיאפטי, דינה זוארץ, יאנינה אודוביצ'נקו, לידור בראנץ ממדא נתניה ואבי שם טוב וכמובן לכל המורים והתלמידים שתרמו. שתמיד נזכה להיות בצד הנותן ! פרויקט זה לעילוי נשמת שי עוזאני ז"ל חג חנוכה שמח לכולם מבנות יא1
לומדים מרחוק, מרגישים קרוב
ערב הכנה לצו ראשון להורי ותלמידי שכבת י"א ופתיחת קבוצת מנהיגות עוצמה
בימים אלו מתחילים תהליכי המיון לתלמידי שכבת י"א לצה"ל. השיבוץ לתפקיד הצבאי ותהליכי המיון אליו חשובים הן לטווח הקרוב והן לטווח הרחוק. התקיים השבוע ערב הכנה לצה"ל משותף להורים ולתלמידי כיתות יא', במהלכו שמעו הרצאה על הצו הראשון וחשיבותו המכרעת לשיבוץ העתידי בשירות הצבאי. את ההרצאה העביר מנכ"ל בית הספר מר אורי כהן.
למחרת נפתחה בשעה טובה קבוצת מנהיגות עוצמה. מנהיגו עוצמה היא קבוצת העצמה בהנהגת מנכ"ל בית הספר, מר אורי כהן. הקבוצה נועדה להעצים את השאיפה למצוינות ולשירות משמעותי. הפעילות בקבוצת תעסוק בהעצמה ובהדרכה של כלים ומיומנויות לקראת תהליכי המיון וקבלת ההחלטות העומדות על הפרק בשנתיים הקרובות
מפגש הפתיחה התקיים באופן חגיגי במיוחד ובמסגרתו התארח השחקן דין מירושניקוב. קיבלנו השראה רבה מדין בעקבות שירותו הצבאי המשמעותי וסיפור חייו.
סעו לאט יותר, לא מתים מזה!
בתחילתו של החודש ציינו את "השבוע הלאומי לבטיחות בדרכים" בדגש על הנושא השנתי, מהירות. במהלך השבוע העבירו המחנכים, המלמדים מרחוק, פעילות אינטראקטיבית הכוללת תחרויות, חידונים, שאלונים, למידה וכתיבת אמנה כיתתית משותפת. גם המורים המלמדים בשטח בית הספר ציינו ולימדו את חשיבות הנושא באמצעות סרטונים, הדמיות, דיונים ופעילות כיתתית משותפת.
כל כיתה בהתאם לנושאים הנוגעים לה בעניין. בנוסף למחנכים, גם המורים המקצועיים, בניהם: צוות לשון, ספרות, אנגלית, הבעה ואמנות לקחו חלק בהעברת חשיבות הנושא על ידי שילוב התוכן בתכנית הלימודים השנתית באופן שונה, מגוון ומהנה. התלמידה מירב בורוכוב מכיתה י"ב 1 שיתפה את תלמידי חטיבת הביניים בסיפורה האישי. תאונת דרכים שעברה בהיותה בת 8.
בשיעורי אמנות התלמידים יצרו דגמים, סיסמאות וציורים העוסקים בנושא. כמו כן, בימים אלה מתקיימת תחרות בית ספרית – יצירת סטיקר להעלאת המודעות, בו יצביעו התלמידים והצוות בהצבעה מקוונת. התלמידים מוזמנים לקחת חלק בתחרות – להצביע ולהשפיע.
יישר כוח ותודה רבה לכל המורים על שיתוף הפעולה בעשייה חשובה זו!
טיפדגוגי | רקפת כהן- רכזת פדגוגית
תלמידים יקרים!
הבגרויות בעיצומן ואיתן מגיע הלחץ. אמירות כגון: "אין לי מספיק זמן ללמוד", "המורה, תדחי את המבחן", או "אני לא יודע איך ללמוד", נשמעות לא מעט.
אז כיצד נוריד מהלחץ????
והכי חשוב….אל תדחו. דחיינות היא מידה שפוגעת בנו בסופו של דבר. וכדברי חז"ל: "אל תאמר לכשאפנה אשנה- שמא לא תפנה".
מאחלת לכם בהצלחה!!!!
הבוגרים שלנו הם סיפורי ההצלחה שלנו
בפינה בחדשה שלנו, נציג בפניכם כל פעם בוגר/ת שלנו, פשוט כי הם הגאווה שלנו.
הבוגרת אשר חונכת את הפינה הינה: גל פרץ. גל בוגרת יב1 תשע"ט, אשר בלטה בזכות קולה המרגש. ייצגה תמיד את בית הספר בכבוד ואף סיימה את לימודיה עם הצטיינות במעורבות חברתית!
גל מספרת על השירות שלה כיום בצה"ל: "אני משרתת בחיל האיסוף הקרבי בלוחמת הכשרה במשך שמונה חודשים. קודם לכן הייתי במודיעין והחלטתי לעבור לקרבי.
השירות מאתגר ומביא אותך לקצה גבול היכולת, ואני מרגישה שאני ממצה את עצמי בצורה הכי משמעותית שיש.
אני מיועדת למכים וקצונה וזה משהו שתמיד רציתי, ובסוף המסע ממש התרגשתי שגיליתי שאני מצטיינת מופת פלוגתית." תודה רבה לגל. מאחלים לך עוד הרבה הצלחה בהמשך הדרך.
"תודה לכם, אנשי המנהלה היקרים!"
החודש ציינו את "יום המזכירה", ביום זה רצינו להביע את הערכה הגדולה שלנו כלפי עובדי המנהלה היקרים שלנו.
בהובלת המחנכת סיון, התלמידים (י2) למדו לעומק כמה שעובדי המנהלה חשובים והרכחיים (בכל מסגרת עבודה) , על מנת שהמורים יוכלו לעשות את העבודה שלהם על הצד הטוב ביותר. התלמידים כתבו מכתבי הערכה וביוזמתם עברו בכל כיתות בית הספר ואספו פתקי הערכה והוקרה עבור צוות המנהלה.
לכבוד צוות המנהלה היקרים,
תודה רבה לכם על כל המסירות שלכם❤️ מעריכים אתכם מאוד❤️
כל משפחת ריגלר
חג סיגד שמח
חגגנו את חג הסיגד. לא כמו שאנו רגילים, אך בכל זכינו לשיחות מרתקות, תערוכה ססגונית ומיצגים אותנטיים של המורה לשל"ח מר חונניהו אשטה ושל הרב משה מנדפראו .
כתבה ניראל אמירוב מכיתה יא"3: לכבוד חג הסיגד ובמסגרת פרויקט כיתתי "הכרות עם השונה" ערכנו בערב החג, פעילות בזום והכנו יחד מאכל אתיופי מסורתי בשם ״דאבו״. למחרת קיימנו מפגש נוסף בזום ובו בנות מהעדה האתיופית, אסתי גדמו ואלירז מטוקו הסבירו לנו על החג עצמו על המנהגים והמאכלים המסורתיים שנהוגים בעדה האתיופית.
ובנוסף נערכה תחרות תמונות בליווי הסבר קצר. התלמידים שזכו הם: שלו איינעלם מכיתה ז2
ואושר בייה מכיתה ט4
ברכות לזוכים
הקשר בין חג הסיגד להר סיני וארץ ישראל | אושר בייה מכיתה ט'4
התמונה הזו באמבובר עיר יהודית באיתיופיה…הם חשו צורך מדי שנה לחדש את הברית. החג שימש עבורם יום של קריאה לאל להחזירם לארצם לציון. תפילות החג שחיברו בהמשך הדורות מדגישות את הזיקה לציון. הקהילה גברים ונשים החלו את היום בצום ועולים להר (במקומות שונים באיתיופיה קידשו יהודים בהר קרוב לכפר שלהם שהיו עולים אליו) דומה למעמד הר סיני. העם נטהר וכיבס את בגדיו ,הכוהנים עלו ראשונים נושאים את התורה, ואחריהם הולך העם, בהגיעים לפיסגה ההר עמדו הכוהנים על בהמה וקראו קטעים מן בתנ"ך ותפילות לחג. פרקי התנ"ך היו מעמד ההר סיני(שמות י"ט-כ) הסיגד בימי עזרא ונחמיה(נחמיה ח'-ט') פרקים ממלכים מירמיהו, מישעיהו,הקטעים נקראו בגעז שהיא שפת הקודש ותורגמו להמהרית השפה המדוברת, הכוהנים קראו את התפילות וברכות של החג, העם חזר אחריהם את הפסוקים הקוראים לו להיות נאמן לתורה ולירושלים. לאחרי הטקס בהר חזרו כולם לבית התפילה ואז נערכה סעודה גדולה שלוותה בשירים וריקודים כאשר כל הקהילה גברים ונשים משתתפת בחגיגות, את הסעודה הכינו הנשים עבור כל האורחים שהגיעו ממרחקים. הכנת המצרכים לקראת החג ארכה כמה חודשים מאחר שהן היו צריכות להכין את כל בעצמן ואי אפשר לקנות מצרכים במכולת.
דברים שלא ידעתם על ה"בונה" האתיופי | שלו איינעלם מכיתה ז'2
בתמונה ניתן לראות את הקומקום של האתיופים , שבו אנחנו משתמשים ל"בונה" (קפה) ויש גם כוסות קטנות ששותים מזה ושותים בונה ביום הולדת או בסופי שבוע!
טיפ טכנולוגי | ערן מיזן- רכז תקשוב
רוצים לשמור על המחשב הנייד, להאריך את חיי הסוללה? בדיוק כמו במכשיר הסלולארי שלכם מה שמאיץ את הבלאי של הסוללה הוא שהמחשב כל הזמן מחובר למטען. הדרך הנכונה והיעילה ביותר לעבוד עם לפטופ, היא להפסיק את ההטענה ברגע שהסוללה מלאה ולתת לה להתרוקן באופן טבעי. אחרת, אורך חיי הסוללה יתקצר משמעותית. אם עושים זאת מספר פעמים, זה לא נורא. אבל אם עובדים עם הלפטופ לאורך זמן כשהוא כל הזמן מחובר לחשמל, הסוללה תחזיק מעמד רק חצי שעה במקום 3 שעות, כעבור תקופה מסוימת"
פינת החידה! מי רוצה מתנה???
בפינה זו נשאל אתכם 3 שאלות על תוכן העלון. מוזמנים לשלוח אלינו את התשובות בוואטסאפ במספר 0542077611. כתבו לנו את שמכם המלא והכיתה, ואולי תזכו בפרס:)
שאלות העלון:
1. מי היא/ הוא הבוגר/ת המופיע בפינת "הבוגרים שלנו הם סיפורי ההצלחה שלנו"?
2. איזו כיתה הכינה לכבוד חג החנוכה שי לחיילי משמר הגבול?
3. באיזו ארץ נמצא הכפר "אמבובר"?
בהצלחה!!!
מי לכלך את החוף?!
בשבוע שעבר יצאו תלמידים רבים למבצע "ניקוי חופים" בחופי ארגמן ופולג. התלמידים מכיתות י"א4, י"ב3, י"ב5 ו י"ב6 לקחו חלק בפרויקט, יצאו בכפפות ושקיות זבל וניקו את כל אורך החוף. התלמידים נהנו מאוד מהעשייה החברתית ומהנוף הים.
ובנוסף, התלמידים זכו להשתתף בסדנת צילום נופים. התוצאות מרהיבות! מוזמנים להסתכל בעצמכם.
ואהבת לרעך כמוך – גם אם הוא לא בדיוק כמוך!
היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מצוין ב-3 בדצמבר מדי שנה ומוקדש לקידום ההבנה כלפי אנשים עם מוגבלות ולעידוד התמיכה בכבודם, בזכויותיהם ובשלומם. היום נועד גם להגביר את המודעות לתועלת שבהכללת אנשים עם מוגבלות בכל היבטי החיים הפוליטיים, החברתיים, הכלכליים והתרבותיים.
על כן, ביום זה כיתה י"ב6 המדהימה והמחנכת בת אל המהממת יצאו לכיכר העצמאות ופנו לאנשים העוברים והשבים, בשאלונים ובשיח ולהעלאת המודעות. היה מרגש מאוד.
ספינג'ים מעלפים | שגית ברנס מכיתה י"א3
במסגרת פרויקט כיתתי של בנות כיתה י"א3 בהובלת המחנכת ורד פרחי, כל תלמידה נותנת חשיפה קטנה מעולם התרבותי שלה ומעולם העדתי שלה והכל דרך האוכל. לכבוד חג החנוכה התלמידה שגית שמחה לשתף אותנו: "הייתה חוויה מאוד כייפית, מהנה ומגבשת. היה לי מאוד כייף להעביר לבנות הכיתה שלי את הקינוח "הספינג'", שהכי הולך אצלנו בבית ושאני אוהבת ושכמובן מתאים לחנוכה".
שגית משתפת במתכון המשפחתי:
מערבבים הכל, מתפיחים ומטגנים בשמן עמוק:)
בתאבון וחג שמח!
שיר שמוקדש לך
רכזת ספרות, אליס רז מקדישה לך שיר.
בתי הלל / חלי ראובן
ובחג הזה
יעמדו בכל בית
מול הנרות
ויחנכו את תורת הלב,
יקדשו על הניסים
ועל הרגשות,
אימהות תיתנה לבבות
חמים ומתוקים
לכבוד
החניכה,
החג הזה
יעמדו מול הנרות
ויאמרו:
"השלום הזה, שאנו מדליקין
עשית כבר לאבותינו
והנה בא היום
והוא חייב לבוא גם עלינו",
החג הזה
יביטו איש ברעהו
ויאמרו זה לזה: "אתה נס
אני רואה בעיניך סיפור גבורה
אני כד לך קידת עולם,
בכל יום אוכל למצוא בך
עוד טיפה של יופי,
יסובו זה סביב זה
ויראו כמה הם
חג טוב,
בזמן הזה
יעמדו בני הבית
בחלונות המאירים
יעשו חנייה
על כל מה שניתן להם
עד
כה,
יחושו את
האור הנמזג על ראשם,
המבורך,
הפתוח לרווחה,
ויאמרו בליבם
שמונה ימים וכל הימים
נעשה ונשמע
בתי הלל.
חנוכה שמח עם הרבה אור, הודיה ,שפע של בשורות טובות והרבה ניסים.
אליס