כניסת השבת | 17:23
צאת השבת | 18:18

ניוזלטר ריגלר | פרשת כי-תשא

על משברים ופתרונות של מנהיגים • חזרה לשגרת לימודים • חלוקת משלוחי מנות למשפחות שכולות • פעילויות שוברות שגרה בביה"ס • פתיחת שבוע החמ"ד • הזוכים בחידון הפורים, תחרות "המורה במסכה" וחידה חדשה! • איך לנצל את המיקרופון של המכשיר שלכם כמו שצריך • סדנת זוגיות • פינת הבוגר עם דולב שובל 

אורי כהן

מנכ"ל ביה"ס

"לשבור את הכלים" - על משבר ומנהיגות

בס"ד

אחד האתגרים אותם פוגש כמעט כל מנהיג, היא היכולת להגיב ממקום שקול כאשר תכניותיו מתנפצות אל מול סלעי המציאות. 

כיצד אמור לנהוג מנהיג כשהעם עבורו הוא עמל ומוסר את נפשו, מועל באמון המנהיג ונוהג בדיוק בדרך המונגדת מזו המצופה?

אתגר זה מונח לפתחו של משה רבנו בפרשת "כי תשא". 

ארבעים יום לאחר מעמד הר סיני, האירוע הדרמטי ביותר בתולדות העם היהודי והאנושות כולה, נופל עם ישראל בציווי הראשון והחמור מכל של "לא יהיה לך אלוהים אחרים על פני". 

העם שהצטוה שלא לעשות פסל ומסכה, קורס בבת אחת לעומק הנפילה בחטא העגל.

אחרי מכות מצרים המדהימות, מסירות נפש ללא קץ מצד משה, התגלות אלוקית וקבלת תורה, היינו מצפים להתגשמות כל הנבואות והחלומות. 

לא זו בלבד שהדבר לא קורה, אלא הכל נופל כמגדל קלפים…

התורה לא עושה הנחות בתאור האירוע: "סרו מהר מן הדרך אשר ציויתים, עשו להם עגל מסכה וישתחוו לו ויזבחו לו ויאמרו אלה אלוהיך ישראל אשר העלוך מארץ מצרים"… כמה כפיות טובה, כמה תסכול עולה בנו למקרא השורות הכואבות הללו .

מה לא עשו ה' ומשה נביאו עבור העם , אז כיצד ייתכן שהכל מתפוצץ לו כך? 

אם כן, מה יעשה משה? כיצד יגיב הקב"ה? 

בקריאה ראשונה נדמה שהכעס משתלט על קור הרוח. "הניחה לי לי ויחר אפי בהם ואכלם ואעשה אותך לגוי גדול", אומר הקב"ה למשה. 

אולם מרתקת העובדה שחז"ל קראו את הפסוק בצורה שונה לחלוטין. המילים "הניחה לי" אותם אומר האלוקים למשה, נשמעות כביכול משה אוחז בידו של הא-ל ומנוע ממנו לעשות אתת חפצו והקב"ה "מבקש" ממנו לשחרר אותו. 

ממשה אנו למדים כי גם בנקודות זמן קריטיות, כאלה שבהן נראה כי כלו כל הקיצין ואין יותר תקומה לעם הסורר הזה, אסור להרפות ואסור להתייאש. 

הקב"ה רומז למשה ואומר לו "הניחה לי", כלומר תתחיל להעיק ולהציק לי בתפילות. ייתכן ומגיע לעם ישראל לעבור מן העולם. ייתכן שאפשר להקים ממשה וזרעו עם טוב וראוי יותר מזה הנוכחי. 

אולם מנהיג אמיתי לא נותן לעם ליפול גם אם הוא ראוי לכך. 

מנהיג אמיתי נבחן בדאגתו לעם גם כאשר הוא איננו ראוי לכך !!!

משה שמבין את הרמז פותח בסדרה ארוכה של נאומים שנועדו להסיר את חרון האף של האלוקים… בין שאר הצעדים בהם הוא נוקט, ישנו גם שבירת הלוחות. 

ישנם הסברים רבים לצעדו זה של משה. 

חלק מתארים את שבירת הלוחות ביטוי לכעס או חולשה שאחזה במשה למראה ההמון הפרוע הסוגד לעגל. אחרים כתבו כי היה זה צעד שנועד "להשמיד ראיות" נגד העם, שכן בהיעדר הלוחות יוכל העם העם לטעון כי לא היה ער לצווי המופיע בהן האוסר על בניה וסגידה לפסלים ומסכות. 

משה עשה הכל בכדי להוריד את התורה אל העם, אבל הצפיות ממנו גבוהות בהרבה. כשהוא רואה שכל מה שעמל עליו אינו פועל טוב על העם ואף להביא עליו כליה, הוא ממהר לשבור את מה שטרח על קיומו. 

בכך הוא כביכול אומר לעצמו ולמנהיגים שיבואו אחריו, כי תמיד יש לחשוב על טובת העם , חסנו וחוזקו, וכל זה מבלי לשעבד אותו לתפיסתו של המנהיג. 

אין מי שמחובר יותר לתורה ממשה, ולכן הוא גם זה שמסוגל לשבור את הלוחות למען קיום האומה.

מנהיגות נמדדת, בין השאר, ביכולת ההתמודדות עם משברים והפיכתם למנוף להתקדמות. 

ומי יתן ויעלה בידינו לעורר חסדי ה' על העם, משפחתנו ובהנהגת עצמנו

שבת שלום

(קרדיט לתמונות: אהובה קליין – בראי התנ"ך)

דני אליהו

מנהל חטה"ב

חזרה לשגרת לימודים

הורים ותלמידים יקרים
שלום רב
ב"ה ביום ראשון הקרוב נחזור ללמוד בבית הספר. צוות "ריגלר" שמח על כך ומחכה לראותכם בכיתות.
בחטיבת הביניים יגיע כל תלמיד ל 4 ימי למידה על פי המערכת הקיימת. מחנכות הכיתות העבירו לכם את ימי הלמידה לכל שכבה וכמובן שהחזרה ללמידה תהיה על פי כל כללי משרד החינוך.
בבניית ימי הלימוד עשינו את כל המאמצים שמקצועות הליבה ומקצועות הקודש לא יפגעו והלמידה תהיה איכותית ומקדמת. צוות ביה"ס יתמקד בצמצום פערים והתקדמות בלמידה על פי תכנית הלימודים.
כמובן שהחזרה ללמידה תהיה "מתובלת" בפעילויות הפגה רבות, שיחות עם מחנכים, ימי של"ח מחוץ לבית הספר, מגמות ועוד.
כדי שנוכל להתראות, להיפגש וללמוד ביחד ולאורך זמן אני מבקש מהתלמידים להגיע לבית הספר על פי כל כללי משרד הבריאות הצהרות בריאות, מסכה וכד'.
אאחל לכולכם בריאות איתנה ובשורות טובות,
שבת שלום

סיון מכלוף

מחנכת כיתה י'2

פעילות שוברת שגרה

"בנות תכנית סלע חמד של ארגון ידידים כיתה י2❤️ בפעילות שוברת שגרה…"

בתכנית של ארגון ידידים (תכנית העצמה והעשרה) נפגשות הבנות אחת לשבוע עם רכזת התוכנית לפעילות.
בנוסף, לכל נערה יש חונכת (סטודנטית/מתנדבת) אישית פעם בשבוע שמלווה אותה לאורך השנה.

"השמיים הם הגבול…"

ליאור פריאל

רכזת מעורבות חברתית

משלוחי מנות איש לרעהו

בראש חודש אדר יצאו תלמידות רבות מכל הכיתות חלק משלוחי מנות של חלות בייתיות ומתוקים לכבוד שבת  לאוכלוסיית צוותי הרפואה ולשכנים הקשישים והמבודדים. התלמידים עשו זאת מתוך הוקרה לצוותי הרפואה ומתוך ערבות הדדית. לכבוד פורים החלטנו להעניק ולהוקיר את המשפחות השכולות. תלמידות כיתה י"ב1 בהוהלת המחנכת חגית לוזון, אספו כספים, קנו בקבוקי יין ועוגות ויצאו לחלק לכבוד פורים משלוחי מנות למשפחות השכולות. רצינו לאחל להם חג שמח ולהגיד שאנו זוכרים את כאבן לא רק ביום הזיכרון ורצינו לשמח אותם. אנו מודים למנהל יד לבנים שנתן לנו את הכתובות של המשפחות ועל שיתוף הפעולה.
בנוסף, עיריית נתניה יצאה במבצע גדול מאוד של חלוקת משלוחי מנות לקשישים, תלמידי ריגלר מכל הכיתות לקחו חלק במבצע וחילקו לקשישים משלוחי מנות, עלפי כתובות שנתנו להם.
יישר כח לכל העוסקים במלאכה, כי מעשה טוב אחד מאיר את העולם כולו.

פותחים את שבוע החמ"ד

לקראת פתיחת שבוע החמ"ד בסימן הנני. השתתפו תלמידים מהחטיבה ומהתיכון  לשיחות השראה בזום בנוסח Ted.
הרצאות אלו נבחרו בקפידה על ידי משה"ח בהובלת המחמדי"ת הגב' רבקה הלינגר, המדריכה המחוזית של החינוך החברתי הגב' קרן מלק ומפקחת העולים החדשים הגב' תמי צלניקר.
התלמידים והמורים מספרים שההרצאות בהחלט היו מעוררות השראה. חלק מהתלמידים אף השתתפו בהרצאות בשפה הצרפתית.

חידון פורים

בשבוע שעבר לקראת חג הפורים נערך חידון בחטה"ב בנושא הלכות פורים וקריאת מגילה בהובלת רב ביהס – אזוגי אליהו.
והזוכים הם:
במקום הראשון דוד ג'רבי מז5 עם 210 נק'.
במקום השני ליאל שביליאן מז1 עם 200 נק'
אושרי עמיחי מז3 עם 170 נק'.
יישר כח לזוכים

פינת החידה! מי רוצה מתנה???

בפינה זו נשאל אתכם 3 שאלות על תוכן העלון.

איך זוכים?
מוזמנים לשלוח אלינו את התשובות בוואטסאפ במספר 0542077611.
כתבו לנו את שמכם המלא והכיתה, ואולי תזכו בפרס:)

שאלות העלון: 
1. למי העניקה משלוחי מנות בנות כיתה י"ב1?
2. היכן שירת הבוגר שלנו דולב שובל?
3. מי הוא המורה , אשר זכה בתחרות הזמר במסכה?

בהצלחה!!!

אירועי שבוע החמ"ד

ערן מיזן

רכז תקשוב בתיכון

טיפ טכנלוגי: לכתוב בע"פ!

צריכים לכתוב עבודות מרובות מלל? קשה לכם לעבוד על מחשב? רגילים לעבוד מהסלולאר? גם בגוגל דוקס וגם בוורד ניתן לנצצל את האופציה של "הקלדה קולית". אתם מדברים והמכשיר החכם כותב.

איך עושים את זה?
פותחים את הקובץ הרצוי בסלולאר ובודקים אם המקלדת המותקנת במכשיר כוללת את הלחצן בדמות מיקרופון.
אם הלחצן לא קיים יש לגשת לחנות האפליקציות ולהוריד מקלדת שיש לה את האפשרות למשל המקלדת של גוגל ( יש גם אחרות). בהגדרות המכשיר מחפשים את אופצית המקלדת ובוחרים את זו שהורדתם.
ברגע שהקובץ פתוח והמקלדת הנכונה מותקנת כל שנותר הוא ללחוץ על כפתור המיקרופון ולהכתיב בצורה ברורה את הטקסט הרצוי.
מומלץ מאוד לבדוק לאחר הפיסקה הראשונה שהמכשיר מבין את הדיבור שלכם נכון, אם יש יותר מידי טעויות נסו לדבר לאט וברור יותר.
בתום ההכתבה חובה לעבור על כל הטקסט ולודא שלא נפלו טעויות, אם יש מילים שנכתב לא נכון פשוט תקנו אותן ידנית וטדדם…. המסמך כתוב כמעט ללא הקלדה

ערן מיזן

רכז פרויקט "סודקות"

סודקות את תקרת הזכוכית

במהלך חודשים ינואר- פברואר, כחלק מתכנית 'סודקות את תקרת הזכוכית' שפועלת בבית הספר, התקיימה סדנה לבנות כיתה י' (שלוקחות חלק בתכנית) בנושא זוגיות ומיניות בריאה.
בסדנה, שהונחתה על ידי מנחה חיצונית, התקיים שיח בנושאים של שינויים פיזיולוגיים והורמונליים בגוף, מרכיבים של זוגיות מיטיבה ונורות אדומות במערכת יחסים זוגית.

גם בשבוע החמ"ד, התלמידות ימשיכו לעסוק ולהעמיק בנושא החשוב הזה.

לימור עמית

רכזת חברתית חט"ב

להיט השנה
"הזמר במסכה"

כחלק מארועי פורים קיימנו תחרות של "מורה/זמר במסכה" .
בכל יום במהלך השבוע הצגנו דמות אחת והתלמידים נתבקשו לזהותם .
ביום פורים הלא שגרתי.. קיימנו את הגמר בזום.
בחלקו הראשון של הגמר שמענו תקציר של כל הזמרים במסכה שהופיעו במהלך השבוע והתלמידים נתבקשו לדרג את השירים.
בחלקו השני הגיע שלב החשיפההמורים נחשפו וענו על שאלות המרואיין.
זאת ההזדמנות להודות למורים שהשתתפו וגילו רוח פורימית: הילה כהן, תהילה שטרית, נטלי שבע,חונניהו ומרים שפיגלמן.
ברכות ל"שפירית"-נטלי שצברה את מספר הקולות הרב ביותר וזכתה במקום הראשון בביצוע היפה ביותר.
כמוכן ברכות לכיתה יא2 בהובלת המחנכת מרים שפיגלמן שזכתה במספר ההצבעות הגבוה ביותר מכיתתה.

סיון מכלוף

סגנית מנהל בתיכון ומחנכת הבוגר

הבוגרים שלנו הם סיפורי ההצלחה שלנו

דולב שובל – ה בוגר שלנוווו
דולב שובל סיים ללמוד בשנת 2017, בוגר מגמת אלקטרוניקה
למד 5 יחידות מתמטיקה
5 יחידות אנגלית וסיים בהצטיינות
דולב התגייס לחטיבת כפיר במרץ 2018,
משם עשה גיבוש ליחידת לוט״ר ועבר אותו בהצלחה!!!
לצערינו, לאחר מסלול של 10 חודשים נפצע והיה זקוק לניתוח.
בסוף ההחלמה הפך להיות צלף ומדריך צלפים ביחידה.
בהמשך פיקד דולב על טירונים בתפקיד רס״פ בחטיבת הצנחנים.
בסיום השירות בתקבל דולב לתכנית מיוחדת מהצבא להכשרת לוחמים להייטק, למד את מקצוע הQA ובדיקות תוכנה וכיום עובד בתחום!!!!דולב כיום עובד בחברת הייטק.
דולב הינו בחור מוכשר וכשרוני מאוד
אחד מתחביביו העיקריים הוא: לגלוש, לנגן בגיטרה ,וליצור מוסיקה…

המוטו של דולב:
״רק אתם יודעים מה הכי טוב לכם״

תאמינו בעצמכם!!! ושיהיה בהצלחה…

אליזבט אסייג

מחנכת כיתה ז'1

ונהפוכו עם התלמידות

בשבוע פורים עשינו פעילות של ״ונהפוכו״ עם התלמידות. התלמידו היו המורות והיו יכולות ללמד איזה נושא שהן רוצות מעולמן. מזי מסיקה החליטה להעביר שיעור על דמות מפורסמת שהיא מעריצה. היא סיפרה עליו מעט, השמיעה שירים שלו, ואז הציגה סרטון שלו מאחל לה יום הולדת שמח. פיתחנו את הנושא של ״הערצה״. עד לאן הערצה של אדם זר היא בריאה ונכונה. מה המדדים להעריץ בן אדם? והאם שאנחנו בוגרים יותר אנחנו מבינים שמי שהערצנו בילדות, הם ממש לא אותם דמויות. שוחחנו על זה שהערצה של בני נוער היא יותר כלפיי חוץ-קישרנו את זה לפורים-שזה סוג של תחפושת חיצונית. אנחנו מעריצים את ״החיצוניות״ של האדם. כשגדלים מתחילים לאהוב ולהעריץ אנשים ש״הפנימיות״ שלו יותר חשובה. כמו להעריץ את אימא שעובדת קשה, ולא מוותרת בשבילנו וכו׳

באוויר הפתוח

למידה חוויתית במרחב הפתוח בחטיבת הביניים.
ברגע שניתנה האות ממשרד הבריאות ומשרד החינוך שניתן לחזור להיפגש במרחב הפתוח .
מיד זומנו תלמידי החטיבה למפגש עם מחנכות הכיתה לפעילויות לימודיות וחוויתיות של ספורט אומנות משחקי חברה ועוד.
והכל כמובן בקפסולות לפי המתווה המאושר.

גלילה לראש העמוד