כניסת השבת | 17:21
צאת השבת | 18:28
צלילים לנשמה 4• שבוע החמ"ד- בונה את עצמי- בונה את ביתי • הופעה זוגית של עדן הראל ועודד מנשה• שבוע המעשים הטובים •ברכת האילנות • מסע בעקבות לוחמים• טיפ פדגוגי• פינת החידה • הדף הלבן • פינת הבוגר עם דולב זיו מסילתי• כנס מוזיקה• שיעור כלכלה בחסד• יום הוקרה לצוות החינוכי
מנכ"ל ביה"ס
הורים נכבדים, תלמידים יקרים, צוות ביה"ס
אחד הקטעים המוכרים יותר מההגדה הוא קריאת השירה וההלל : "והיא שעמדה"
מי היא זו שעמדה? מה אִפשר לעם ישראל לעמוד אל מול המצוקות לאורך ההיסטוריה?
העובדה ש"בכל דור ודור קמים לכלותנו", היא זו שעמדה… הדוחק, המלחמות הצרות, הרדיפות לאורך ההיסטוריה, ייחדו אותנו וגרמו לנו לברר בכל פעם מי אנחנו.
מסביר הנצי"ב (הרב נפתלי צבי יהודה ברלין) מוולוז'ין : "וכן הוא בכל דור ודור בשעה שישראל מבקשים להתערב ביותר, אז אומות העולם מתרחקים מהם ומבקשים לכלות אותם".
על פי דבריו אלו של הנצי"ב יוצא כי דברי השירה וההלל ב"והיא שעמדה לאבותינו" הם הודאה לא רק על הפדות וההצלה מהצרות אלא אף על עצם הצרות! אנחנו כביכול מודים על כך שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו! …
המציאות בה בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו, היא חלק ממנגנון אלוקי שנועד לשמר את ייחודו של העם היהודי ולדאוג לכך שלא יתערב בגויים. על כך אנחנו פוצחים בשירה רמה ומודים לבורא עולם על שהבדילנו מן הטועים ובחר בנו מכל העמים.
את סיפור המציאות הזו אנו מעבירים מאב לבן, מדור לדור בליל הסדר… ליל הסדר מאחד את כל בני הבית סביב שולחן אחד. במרכזו של ליל הסדר מצוות, קריאת ההגדה, בה משתתפים כל בני המשפחה, וקהל היעד העיקרי הוא הדור הצעיר – הבנים והבנות.
לבני הדור הצעיר צריך לספר ביציאת מצרים, כדי שהם ידעו, יזכרו – ויעבירו את הסיפור ואת הזיכרון לדורות הבאים.
ההגדה לא רק מספרת לנו את סיפור יציאת מצרים; היא גם מלמדת אותנו איך מספרים סיפור, איך מדברים עם ילדים ואיך מפתחים ומעצבים שיח אחד עם השני. אחד הכוחות החזקים של האדם הוא כוח הדיבור שלו.
האר״י קרא לפסח "חג הפה סח" – הפה המדבר.
זהו החג שבו המצווה העיקרית תלויה בפה: אמירת ההגדה. אין זה סתם דיבור אלא דיבור מכּוון, דיבור עמוק שמזמין אותנו להצטרף ולהאזין לדברים היוצאים מהלב.
ליל הסדר אמור מלכתחילה להיות שונה ולעורר – בעיקר את הילדים – לשאלות; אך למעשה החזרתיות מדי שנה מייצרת אדישות גם לשינויים הללו. החזרה על אמיתות מוכרות לא תספק אותם והיא עלולה אף לאכזב אותם קשות. אנו חייבים להתכונן ולהקדיש זמן לפני ליל הסדר, אחרת לא נמלא את חובתנו.
המציאות השלטת בימינו חשפה אותנו לעולם חדש ולסוג של מהפכה: מהפכה בהרגלי ההתנהגות שלנו, ותחתיהם הרגלים חדשים שגם כשהווירוס ייעלם, חלק גדול מהם יישאר.
בחג הפסח, חג החרות, אנחנו מבינים כי מציאות של חירות מאפשרת לנו לעיין בעבר, לראות ולהבין שכל מה שסובב את האדם הוא מה' יתברך!!!
נאחל לכולנו חג פסח כשר ושמח
בבריאות איתנה ובנחת
אורי
(קרדיט לתמונות: אהובה קליין – בראי התנ"ך)
מנהל חטה"ב
אמרו חז"ל מי שיוצא בימי ניסן ורואה עצים מלבלבים מברך "ברוך אתה ה׳ אלוקינו מלך העולם שלא חיסר בעולמו כלום וברא בו בריות טובות ואילנות טובות להנות בהם בני אדם". נשאל מה הקשר של "בריות טובות" לברכה? אם אדם נהנה לראות את העצים שיברך רק עליהם. התשובה נעוצה במהותו של חודש ניסן שהוא כולו חודש של גמילות חסדים שהתחילה בהוצאת בני ישראל ממצרים ועד לימינו, חודש שבו אדם עוזר לחברו לחגוג את חג הפסח כהילכתו ואלפי חבילות מזון מגיעות לבתי הנזקקים.
גם בריגלר ציינו ימים אלה בהרבה מאד גמילות חסדים בזכות עשרות מורים, הורים ותלמידים שקנו מצרכי מזון וחילקו אותם למשפחות ברחבי העיר.
כמובן שגם ברכנו את ברכת האילנות ויצאנו השבוע עם התלמידים לברך ברוב עם את ברכת האילנות היקרה.
חג שמח ורוב בריאות לכם ולכל בני ביתכם
דני אליהו
זוהי השנה הרביעית שבה אנו ממשיכים במסורת של ערב השיא השנתי של תלמידי ריגלר- צלילים לנשמה 4. הערב התקיים ביום שני עם נוכחות נכבדת מאוד. פתחנו עפ דבר המנכ"ל, ברכת הרב הראשי, הרב קלמן בר, צפינו במצגת של כל העשייה שלנו בבית הספר ולהופעה המרכזית השתתפנו בהופעה של הזמרת יובל דיין! היה ערב ערכי ומכובד מאוד. נהננו מאוד. ואנו מודים לכם על השתתפותכם. התרגשנו מאוד
רכזת ח"ח בחטיבה
בשבוע החמ"ד אחד הנושאים החשובים -"ערבות הדדית" התקיים בסמיכות ל"יום המעשים הטובים" ותלמידי החטיבה נרתמו במלוא המרץ לזכות במצוות גמילות חסדים.
*הם ארזו סלי מזון – קמחא דפסחא.
*מילאו את מקררי החסד במצרכים רבים.
*ארזו בגדים לנזקקים
*שימחו את עובדי הנקיון וחילקו להם תעודת הוקרה ופחית שתיה.
*חילקו לחיילים צו'פרים ונתנו להם תעודת הוקרה והערכה על שמירה על בטחון ארצנו.
*שימחו ילדים בגן הילדים שבשכונת אזורים ועוד ועוד.
והכל בהובלת הרכזות המדהימות:
תהילה, חגית ושרה וכל המחנכות.
יישר כח.
רכזת ח"ח בחטיבה
בשבוע שעבר התקיים שבוע החמ"ד בסימן "הנני".
הרצאות מרתקות :
תלמידי ריגלר נחשפו להרצאות מרתקות לאורך כל השבוע.
*שיחה לבנים מאת הרב צורי מאיר בנושא "מיניות".
*שיחה עם אשת החס"ד חני ליפשיץ -שליחת חב"ד מקטמנדו.
* הצגה זוגית לשכבת ט' עם עדן הראל ועודד מנשה.
הלכה יומית
לקראת חג הפסח מידי יום נערך מפגש בזום עם רב ביהס הרב אזוגי אליהו עם תלמידי ריגלר.
התלמידים למדו,שאלו קושיות והחכימו בהלכות ודינים הקשורים לחג הפסח.
דמויות החמ"ד
התלמידים ערכו הכרות בצורה חוויתית לדמויות החמ"ד הר' יצחק הכהן קוק והראי"ה זצ"ל במשחק "חפש את המטמון" בהובלתה של רכזת התושב"ע ריקי חדד.
קיבוץ גלויות
במסגרת שבוע החמ"ד נערכה פעילות חוויתית תיאטרלית לבנות כיתה ז3, בהובלת המורות לצרפתית סברינה ופביאן. בסדנת תיאטרון בצרפתית למדו הבנות להביע רגשות ללא מילים ולהשתמש בשפת הגוף. שיתוף פעולה מקסים בין צרפתיות לישראליות
רכזת מעורבות חברתית
השבוע ציינו את שבוע המעשים הטובים בתיכון, בעשייה גדולה ומרגשת. ביום ראשון תלמידי י"א2 בהובלת המחנכת מרים שפיגלמן יצאו לעזור לסייע לחקלאי בבית יצחק, אשר זקוק לידיים עובדות. התלמידים עסקו בעבודה חקלאית ונהנו ממנה. כאשר התלמידים חזרו לבית הספר, חיכתה להם הפתעה- מנגל כיתתי!!! התלמידים זכו להפתעה הזו, כי זכו בתחרות של "המורה במסכה", מגיע להם!
ביום שלישי, שוב תלמידי כיתה י"א2 יצאו ליוזמה מרגשת מאוד- הכנת חבילות מזון למשפחות נזקקות לעילוי נשמת אלכסנדרה לביא ז"ל. לאחר הכנת החבילות, התלמידים אף יצאו לחלוקתם בעיר נתניה.
בסוף היום, תלמידי כיתה י'3, כיתת העולים הצרפתיים, שתלו פרחים וצמחי תבלין באדניות צבעוניות לשם תרומתם בגנים של החינוך המיוחד בעיר נתניה. אחד הגנים שהם תרמנו את האדניות הוא גן שהתנדבנו בו בשנה שעברה, אך בשל הקורונה נאלצו לסיים שם את ההתנדבות. צוות הגן והילדים מאוד שמחו במתנה ושמחו שלמרות המרחק, אנו שומרים על קשר!
למחרת, כיתת הגמלאים של בית הספר גם לקחה חלק ביוזמה והכינה עוד ועוד אדניות לכבוד הגנים של החינוך המיוחד.
ביום רביעי, תלמידי כיתה י"ב 5 בהובלת המחנכת יעל עמירם יצאו לשטח חקלאי לעזור לחקלאי ברשפון. התלמידים עזרו המון ועמדו בגבורה במאמץ הפיזי ובעבודת האדמה. כיום יש המון חקלאים המבקשים סיוע מהציבור בעבודה. שמחנו לעזור!
תלמידי כיתה י"א3 וכיתה י"א5 יצאו לעזור למוטי רצבי לארוז חבילות מזון למשפחות נזקקות ולחלק אותם לתושבי העיר. יישר כח לתלמידים המקסימים ותודה למורות ברכה שפיגל ויעל שור על ההובלה.
שנזכה שתמיד נהיה בצד של הנותן. ושתמיד שניתן באהבה. מאחלת לכולם חג פסח כשר ושמח
יועצת בתיכון
יועצת בתיכון
במהלך השבוע התקיימו בהובלת היועצות מגוון פעילויות מפגשים וסדנאות בנושא העצמה, זוגיות ומיניות בריאה.
לבנות הועברה שיחה בנושא על ידי גב' שירה שימול ולבנים הועברה שיחה על ידי מר מאיר צורי.
המחנכים העבירו סדנאות בכיתות בנושא זוגיות בריאה נורות אדומות ובחירת בן זוג.
השבוע הסתיים ביום השיא שבו התקיים מופע ע"י עודד ועדן מנשה שהציגו ברוב חן את המערכת הזוגית שלהם.
ביום האישה הבינלאומי ויום החסד, התקיימה שיחה מחזקת ומעוררת השראה של חני ליפשיץ שליחת חב"ד בקטמנדו.
גם ההורים, לקחו חלק בשבוע החמ"ד והשתתפו בסדנה שהתקיימה בזום ע"י יועצת ומדריכת מיניות הגב' שירה שימול. ההורים קיבלו ידע וכלים לשיח נכון עם המתבגרים.
שבוע החסד בבית ספר ריגלר הגיע לשיאו ביום רביעי.
הפעילות שנבחרה בכיתתנו, כיתה ח4, היתה איסוף כסף מתרומות, הרכבת סל מזון לחג הפסח ומסירתו למשפחות שקשה להן.
לאחר שאספנו כ-1200₪ ישבנו בביתו של מאור כבר ביום שני כדי לתכנן את הקנייה.
ערכנו רשימה של מוצרי צריכה בסיסיים והכרחיים בשביל הסל. בעזרת אתר קניות בדקנו עלויות של כל מצרך ודאגנו שהסל לא יעלה יותר מ 300₪.
ביום שלישי נסענו לסופר יחד עם טלי סבן, אמא של מאור, וקנינו את המצרכים.
ביום רביעי טלי הסיעה אותנו ברכבה והבאנו את כל המצרכים לכיתה.
בכיתה המורה חילקה אותנו לארבע קבוצות. חילקנו את כל המצרכים באופן שווה וכל קבוצה ארזה בקרטון את המצרכים שלה. לבסוף, משום צנעת הפרט, המורה נסעה לבדה לחלק את החבילות למשפחות. במסגרת פעילות חסד זו הרגשתי כמה וכמה תחושות, הראשונה שבהן היא תחושת השליחות.
בנוסף נוכחתי לדעת שיוקר המחיה בישראל הוא כמעט בלתי נסבל ומקשה על תושבי המדינה ובמיוחד על אנשים מיעוטי יכולת.
בפן הרגשי שמחתי לקחת חלק, לעזור ולשתף פעולה עם חבריי.
חייב לציין שבכל מהלך הפעילות הרגשתי מן תחושת סיפוק כזאת, כשאתה משמח את האנשים ועושה להם טוב, זה עושה טוב גם לך!לבסוף רצינו להודות להנהלה ולרכזת השכבה על ההזדמנות לחוויה המופלאה הזו שנקרתה בדרכנו.
בברכה, מאור סבן, אורי כהן ואיתי מלול. כיתה ח4.
רב בית הספר
"שלושים יום קודם החג שואלין ודורשין בהלכות החג"
במהלך השבוע האחרון פתחנו מידי יום בלימוד הלכות פסח כאשר כל יום למדנו נושא אחר לדוגמא בדיקת וביעור חמץ הגעלת כלים וכו' בתחילת השבוע הלכנו כל הבנים של החטיבה לברך את ברכת האילנות כמידי שנה ברוב עם ודברנו על הזכות שנפלה בחלקינו לשבח את הקב"ה על האילנות הטובות שאנחנו נהנים מהם
נברך את כל משפחת ריגלר בבריאות איתנה ופסח כשר ושמח
ס. מנהלת בתיכון ומחנכת הבוגר
זיו מסילטי הבוגר שלנו
זיו היה תלמיד מצטיין למד 5 יחידות אנגלית ומתמטיקה.
ב2016 סוף כיתה יא עזב את הארץ ללמוד בתיכון בארצות הברית ולשחק כדורסל.
לאחר שנתיים סיים בהצטיינות לימודים והיה קפטן קבוצת הכדורסל בצפון קרוליינה ובעקבות זאת והתקבל עם מלגה מלאה לAmerican University בוושינגטון די סי לאחר שנה בוושינגטון ב2019 עבר University of Houston ביוסטון טקסס שכרגע מסיים תואר ראשון במדעי גוף האדם והספורט, קבל תעודת מאמן כושר אישי מארגון NASM ובדצמבר הקרוב יסיים את התואר הראשון בהצטיינות שנמצא בטופ 7.5% בציונים באוניברסיטה ומשם עובר ללימודי דוקטורט בפיזיותרפיה בתקווה להפוך לדוקטור לפיזיותרפיה ולעבוד בתחום ובלעזור לאחרים לחזור למה שהיו בעבר.
המוטו בחיים: ״ כל מה שהקבה לטובה הוא עושה ואם לא עכשיו אימתי?! תמיד תאמינו בעצמכם ותרגלו אחרי החלומות כי הכל אפשרי ואם לא תנסו אף לא תדעו עם תצליחו!
זיו: "המורה סיוון תודה לך על הכל והתמיכה שלך לאורך כל הדרך אין כמוך את אישה מיוחדת ומה שנתת לי זה משהו מיוחד שנה הבאה אחי הקטן מגיע לתיכון ילד מדהים וחכם פי עשר יותר ממני מקווה שתזכי להנות ממנו מתגעגע ותודה לך על הכל"
מנחה פדגוגית
תלמידים יקרים! אנחנו נכנסים כעת לחופשת הפסח. זהו זמן להפוגה מעומס הלמידה והבחינות. חשוב שתהנו ושתבלו. יש מקצועות בהם קבלתם עבודות לחופשה. כיצד נוכל לעשות את העבודות ולהתקדם, גם בזמן החופשה, מבלי להרגיש תחושה של פספוס והחמצה?
ראשית, כדאי להשקיע את זמן העבודה בתקופה שלפני תחילת החג. בין הניקיונות והעזרה להורים- חלקו את הזמן . במידה וקבלתם עבודה, הקדישו בכל יום זמן לכתיבתה. כתבו על דף את התאריכים ושעות היום,
סמנו את השעות בהם אתם עוזרים בבית, את הזמן בו אתם מתקדמים במטלות ובמשימות בלימודים וחשוב לא פחות, מצאו זמן גם להנאות הפרטיות שלכם.
בחג עצמו, בטוחה שתרגישו סיפוק רב כשתדעו שהמטלות מאחוריכם וכעת נשאר רק להינות ו…לאכול מצות.
שיהיה חג שמח לכם ולמשפחותיכם ובשורות טובות לעם ישראל
רכזרת מקצוע ספרות
בשבוע שעבר התקיימה תחרות כתיבה של החמ"ד "שורה ראשונה". בתחרות יצגה את בית הספר בכבוד רב נועה רון ,הלומדת בכיתה יב/3. נועה העפילה לשלבים הסופיים בתחרות עם שירה.
"הדף הלבן"
חֵרְדַת הרִיק שֶׁיֵּשׁ לִי
עַל קַנֵי הַצִיור
מתְפָּשֵׁט לוֹבֵן.
עוֹד ועוֹד לָבָן.
עַד שֶׁלֹּא הִשְׁאִיר לִי מָקוֹם
לקְצַת צֵבַע
אוֹ רָצוֹן לְצִיור חָדָשׁ.
אֵין לִי חֵרְדַת רִיק כַּרֵגַע
כִּי כֹּל הַדָפִּים לֵבָנִים.
אַךְ כשֵׁאֶשְׁתָחְרֵר
וכשֵׁאָתְחִיל לְצָיֶיר אֶת עַצְמִי מחָדָשׁ,
החַרָדָה תִגְדָל
וְכָּךְ גַּם כֵּאֶב
וְאולַי גַּם סִיוטִים.
אַל תִטְעֵה!
הַדָף הלָבָן אֹכֶל אוֹתי
גוֹמֶר אוֹתי מבֵּפְנִים.
הַדָף הלָבָן הִחְדִיר בִּי חַרָדָה אַחֶרֶת.
חֵרְדַת הָפֵּלֶא.
—
במסגרת התחרות נשאלה נועה מהי כתיבה בשבילה ואלו דבריה:
"כתיבה בשבילי היא החיים, לו"ז מפורט של היום יום. יומן מסע של רגשות, צלילים, אכזבות.
היא הכאב והאושר, נקודות אור-כוכבים בשמים שחורים. השירה היא הקימה בבוקר, השכיבה בלילה, הליכה במסדרון מעופש
יומן של ילדה קטנה הרוצה לחבק את עצמה. כתיבה היא האדם בפני עצמו, נוכח ושוקע.
גבריאל בלחסן כתב: 'השירים הכי טובים לא נכתבו בכלל הם נכתבים על ידי אנשים שלא יודעים לכתוב או לא רוצים או לא אוהבים את זה בכלל, זה נמצא במעשים שלהם'".
יישר כוח נועה, המשיכי להעשיר אותנו בכתיבתך.
כולם מוזמנים להשתתף בתחרות בשנה הבאה.
רכזת הכוון
רכזת מגמת מוזיקה
בשבוע החמ"ד (9.2) התקיים כנס מגמות מוזיקה בחמ"ד בהובלה של איילה רייכרט מפקחת ארצית על המוסיקה בחמ"ד, צופיה כהן מדריכה ארצית במוזיקה בחמ"ד ומנהלי מגמות מוזיקה בחמ"ד. תלמידי מגמת מוזיקה שלנו היו חלק מ-300 תלמידים ותלמידות שהשתתפו בכנס.
תלמידינו השתתפו בסדנה "מוזיקה וקולנוע" אותה העביר בני וילנר, ובסדנה "פיתוח קול ועמידה מול קהל" בהדרכה של מירב ברנר.
התובנות של התלמידים בעקבות השתתפות בסדנאות:
"מוזיקה וקולנוע"
"פיתוח קול" (התובנות של התלמידים שלנו יכולים לעזור לכל אוהבי שירה!)
השבוע, מנכ"ל בית הספר, מר אורי כהן וצוות ההנהלה החליטו להוקיר את הצוות החינוכי על עבודתם ביום כייף ומלא חוויות בבוסתן תם, כרם מהר"ל (ליד זכרון יעקב). המורים פתחו בסיור בבוסתן ובמעגלי שיח. בהמשך אכלו ארוחת צוהריים ולסיום נהנו לצפות בהופעת סטנדאפ מצחיקה מאוד של האומנית נויה מנדל. היה יום מהנה במיוחד שכולו הוקרה ותודה.
בפינה זו נשאל אתכם 3 שאלות על תוכן העלון.
איך זוכים?
מוזמנים לשלוח אלינו את התשובות בוואטסאפ במספר 0542077611.
כתבו לנו את שמכם המלא והכיתה, ואולי תזכו בפרס:)
שאלות העלון:
1. הצג 2 פעילויות התנדבותיות שקרו בשבוע המעשים הטובים?
2. היכן התקיים "המסע בעקבות לוחמים" של תלמידי שכבת י"ב?
3. מי הזמרת שהופיעה באירוע "צלילים לנשמה 4"?
בהצלחה!!!