כניסת השבת | 16:27
צאת השבת | 17:37
י"ג שבט תשפ"ב 15.1.22
אז ישיר משה • הצטרפו לביקור הוועדה שהוביל לזכייה • תחנה ראשונה- מקהלת דרכי אבות • מכינה לחיים • תחנה שלישית- הבוגרים במדים • מכוונים גבוה • העבר קם לתחיה • להיות ישראלי • תחנת מתחם הנינג'ה • הסיום המרגש- רק בגלל הרוח
מנכ"ל ביה"ס
השבת, שבת שירה, נקרא את פרשת בשלח.
שבת שירה עוסקת בנושאים רבים, ואחד מרגעי השיא בפרשה הוא שירת הים. שירת הים, ששרו משה, מרים וכלל ישראל, בעקבות ניסי ים סוף, הפכו, לרגע הכי מוחשי ואינטימי, רגע שאפשר להם להיות קרובים לקב”ה.
ועל הרגע הזה בדיוק נאמר ”מה שראתה שפחה על הים, לא ראה יחזקאל בן בוזי במעשה המרכבה” (מכילתא דשירה, ג).
השירה זכתה למעמד עז של התרגשות, אמונה ותודה עד כדי כך שאומרים אותה במלואה בוקר בוקר בתפילת השחרית.
ומתוך ניסיון להבין את המהלך הכולל, נחזור לרגע קט למכת בכורות.
בעקבות מכת הבכורות פרעה משלח את בני ישראל.
משה מוביל את העם, והפרשה מתחילה בתיאור עמוד הענן שהלך לפני המחנה ביום, ועמוד האש שהלך לפניו בלילה, כדי שהשיירה לא תלך לאיבוד במדבר. עמוד ענן הוא הסמן למנהיגות טובה המוליכה את הציבור לדרך נכונה, ישרה וטובה.
ומכאן נמשיך לנס ים סוף… מכת בכורות הייתה השיא שמחולל את יציאת מצרים, וכעת בני ישראל יוצאים למדבר. ואז בשיא הדרמה, פרעה מתחרט, רודף אחרי ישראל, והנה לנו שיא חדש – הים נקרע לשניים, נס אדיר שתכליתו: “ויַּאֲמִינוּ בַּיהוָה וּבְמֹשֶׁה עַבְדּוֹ”.
נשאלת השאלה: האם מכת הבכורות או נס ים סוף הביאו את יציאת מצרים?
נהוג לומר שמכת הבכורות הביאה ליציאת מצרים הפיזית, וקריעת ים סוף הביאה ליציאת מצרים הפסיכולוגית. בני ישראל היו צריכים לראות “אֶת־מִצְרַיִם מֵת עַל־שְׂפַת הַיָּם” כדי להאמין בה’.
ונשאל שאלה נוספת: מה יש בקריעת ים סוף שלא היה עד כה? האם המכות האדירות שנחתו על פרעה ומצרים לא הספיקו?
ועוד… כמה עצוב ששלושה ימים בלבד חלפו מאז קריעת ים סוף, ובני ישראל כבר מתלוננים “מִי יִתֵּן מוּתֵנוּ בְיַד ה’ בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם… כִּי הוֹצֵאתֶם אֹתָנוּ אֶל הַמִּדְבָּר הַזֶּה לְהָמִית אֶת כָּל הַקָּהָל הַזֶּה בָּרָעָב”.
כל כך מהר נשכחה העבדות ועינוייה ?! האם שכחו את כוחו של האל בעשר המכות? ביציאת מצרים? בקריעת ים סוף?
המסקנה המתבקשת מן הדברים היא שלעיתים, הרושם של מעמד, גדול ככל שיהיה, לא מחזיק יותר מאורך המעמד עצמו. יציאת מצרים מחזיקה מעמד בערך עד ההגעה לים סוף. קריעת ים סוף השאירה רושם לשלושה ימים, וכך בהמשך.
לכן חשוב להבין כי לתוצאות מגיעים לא בעקבות קולות וברקים או ניסים ונפלאות, אלא דרך עבודה קשה ולאורך זמן…
הורים יקרים, צוות נכבד, תלמידים חביבים.
לאחר למעלה משש שנים של עבודת צוות יומיומית במסירות אין קץ זכינו השבוע להוקרה מרגשת שרואה את דרכנו החינוכית בבית הספר.
זכינו בפרס החינוך של מחוז ת"א ונבחרנו על ידי מנהלת המחוז לייצג את המחוז לפרס חינוך ארצי. נבחרנו לייצג את המחוז בשם למעלה מ 500 בתי ספר במחוז !!!
ועדת הפרס המחוזית, בחנה את בתי ספר בקריטריונים של למידה משמעותית, מענה לצרכי התלמידים, אקלים בית ספרי, ערכי מדינת ישראל, שותפות הורים, תרבות ארגונית. ובחרה בנו !!!
מנהלת המחוז, הגב' חיה שיטאי ברכה את הצוות בריגלר על היותו מוביל דרך חינוכית ייחודית, על יצירתיות וחדשנות ועל היותו מודל להתנהגות מקצועית איכותית.
שגרת היומיום והמציאות המאתגרת שאנו חווים בימים אלה מחייבת אותנו להמשיך במחויבותנו למען תלמידינו כי רק בהמשך עבודה קשה נוכל לשמר את ההצלחות.
ליבי מלא הוקרה והערכה לצוות החינוכי שעשייתו היומיומית הביאה אותנו לרגעים משמחים שאנו חווים.
לכם ההורים על שותפות הדרך שלכם אתנו ואחרונים חביבים תלמידינו היקרים מושא עמלינו.
השבת נצטרף כולנו לשירת הים ובשבח והודיה לה' יתברך נודה לו על הארת הפנים. זה א-לי ואנווהו.
שבת שלום
אורי
מנהל חטיבת הביניים
השבוע זכינו לביקור ועדת פרס החינוך המחוזי. גאווה גדולה וגם התרגשות גדולה.
הפרס, ביטוי לעשייה חינוכית יומיומית המתחילה בכיתה ז' ומתפרסת לאורך שש שנים עד מבחני הבגרות בכיתה י"ב.
צוות המורים ותלמידי חטיבת הביניים שהיו שותפים מלאים לתכנון וליווי הביקור הציגו את השיגי החטיבה שמתפרסים על פני מכלול התחנות שבהם ביקרה ועדת הפרס וכללו חדשנות פדגוגית לצד כיתות המצוינות .
צוות הועדה לא פסח על ביקור במתחם הנינג'ה המרהיב שהוקם על ידי תלמידי החינוך המיוחד בריגלר בהנחיית המחנכות , הצוות התרפיסטי והמורה לאומנות.
שמחנו מאד להתבשר על הזכיה בפרס החינוך המחוזי והעליה לשלב ההתמודדות על פרס החינוך הארצי.
ב״ה אנחנו מכוונים גבוה ולא מוותרים על הפרס הארצי. ניפגש בבית הנשיא!!
ביום ראשון התקיים ביקור הוועדה אשר הכריזה שאנו בית ספר ריגלר ראוי לתואר "בית ספר מצטיין מחוזי".
חברי הוועדה שמעו על בית הספר, ראו את בית הספר ופגשו את התלמידים.
במהלך הביקור ליוו נציגי תלמידי ביה"ס את חברי הוועדה לאורך כל שהותם. הם קיבלו את פניהם בשער ביה"ס , סיפרו להם על מאפייניו של ביה"ס קיימו איתם דו -שיח לאורך הביקור ובסיום העניקו להם תשורה המסמלת את שלושת הצירים עליהם מושתת ביה"ס: רגשי ערכי, פדגוגי ואומנותי.
תודות לנציגים…
אליאל ספיר(יב)
שילה נפתלי(יב)
נהוראי כהן(יב)
חננאל יפרח(יב)
דורין פרץ(י)
בת אל אזולאי(י)
ליאל שבליאן(ח)
אנו שמחים לשתף אתכם בביקור המרגש. מכל החדרים והמפגשים.
יהיה מעניין:)
סרטון ביקור וועדת הפרס
לאחר ישיבת היכרות קצרה עם בית הספר וקטעי קישור , חברי הוועדה נכנסים לבניין האומנויות. שם הם פוגשים את המקהלה המשותפת של כיתת גמלאים ותלמידי מגמת מוזיקה. משהו מיוחד! המקהלה ביצעה מחרוזת שירי טו השבט. כל הזמרים נהנו משילוב הקולות ומאווירה הידידותית של להיות יחד.
יישר כח לתלמידים המשתתפים: אגם מורדכייב , הודיה אליהו, נופר יפרח , נועם טדסה, ארז אנטה, עילית לוי וליאם איתן.
מלי היועצת הכניסה את חברי הוועדה לחדר והסבירה על משמעותו של החדר "מכינה לחיים" המשלב בתוכו את התחום הפדגוגי החברתי -ערכי והתחום הייעוצי וכיצד התחום הרגשי והחברתי מסייע בהצלחה האקדמית של התלמיד .
הילה תמר מכיתה יב1 ממגמת אומנות הסבירה להם על המיצג האומנותי שנבנה במרכז החדר המיצג איך התלמידים בריגלר מקבלים עטיפה וחום בכל תחום וכל אחד מתקדם בשלבים שלו בסולם.
תחנה ראשונה בחדר- פדגוגיה מותאמת אישית:
בתחנה למדנו אודות שיטות הלמידה השונות המותאמות למגוון התלמידים והנגשת חומרי ההוראה עבורם. שמענו את ספורי ההצלחה של התלמידים והאמצעים בהם משתמשים המורים כדי לייצר אצלם מוטיבציה.כמו כן, נחשפנו לתכניות השונות,כגון: " מעברים", מרכז הלמידה, "סמינריון בפיג'מה" ועוד
תודה רבה לתלמידים שלקחו חלק בתחנה:
אפרים בנשווילי, שרה זמיר, שיראל חביב, מרים יוסופוב ודורון כהן
תחנה שנייה בחדר- חינוך חברתי ערכי ומעורבות חברתית
בתחנה הצגנו את חמש המטרות של החינוך החברתי ערכי, אשר מובילים את תלמידי ריגלר בסוף כיתה י"ב לבוגר בעל ארגז כלים וערכים לקראת החיים העצמאיים בחוץ. התלמידים שיתפו על החוויות שלהם מתוך החינוך החברתי. בתחום המעורבות החברתית התלמידים שיתפו על ההתנדבות האישית שלהם וכמה זה עושה להם טוב לתת לאחר. נתן זרקה מתנדב במועדון גלישה של ילדים, חלקם ילדים מיוחדים. יונתן רומנו, בוגר, מתנדב בעמותת "עת לעשות" מכיתה י' וממשיך בכך גם היום.
תודה רבה ויישר כח לתלמידים שהשתתפו: לנה שמלה, רפאל דרוקמן, ליאל רחום, נתן זרקה ויונתן רומנו (בוגר)
תחנה שלישית- הכלה והשתלבות
בפינת הייעוץ קיבלו את חברי הוועדה היועצות צפנת מלי סתיו וגלית שהסבירה על עבודת הייעוץ בתחומים השוני
התלמידה רובי זרביב מכיתה ח' סיפרה על קבוצה רגשית של עולות וישראליות בהנחיית היועצת צפנת.
שיראל חביב מכיתה יב'4 סיפרה על החוויה האישית שלה כשהגיעה לריגלר בכיתה י' ועל תרומת הסדנאות הרגשיות בנושא זוגיות ומשפחה על חייה האישיים.
ניצה נפתלי וטלי סבן אמהות של בוגרים ותלמידים בביה"ס סיפרו כיצד הצוות בריגלר מלווה ומסייע מבחינה לימודית ורגשית ותורם להצלחת ילדיהם.
תחנה מרגשת במיוחד שבה הפתיעו אותנו בוגרי בית הספר בנוכחותם. הבוגרים הגיעו על מדים, סיפרו לנו את סיפור ההצלחה שלהם כאן בריגלר. התרגשנו מאוד לשמוע את המסע שהם עברו בבית הספר.
תודה רבה לבוגרים היקרים שהגיעו:
יובל סבן- כיום משרתת ביחידה 8200 כמפקדת קורס.
גל פרץ- מצטיינת פלוגתית. משרתת כיום כלוחמת באיסוף קרבי מודיעין
שרה קרייף- כיום משרתת בעיר הבה"דים בחיל התותחנים
אחיה עמיחי דואני- כיום משרת בסיירת צנחנים.
בתחנת מכוונים גבוה הציגו תלמידי מסלול המצוינות של בית ספר ריגלר.
מסלול מצוינות פועל החל מכיתה ז' ועד י"ב.
בחטיבת הביניים המסלול מתבטא בכיתת עמ"ט, ובתיכון בוגרי התכנית משתלבים במגמות הטכנולוגיות היוקרתיות.
בתחנה התלמידים הציגו פיתוח של "פרויקט הנדנדה לילדים בעלי מוגבלויות". מדובר בנדנדה שמתחברת לאפליקציה באמצעות בלוטוס ועל ידי הזזת הטלפון הנייד בזווית מסוימת, הנדנדה זזה בהתאם באותה הזווית. כך ילדים שאינם מסוגלים לנדנד את עצמם בכוחות עצמם בגלל נכות כלשהי ברגליהם יוכלו לחוות את חוויית הנדנוד בנדנדה בגני שעשועים.
פרויקט חברתי נוסף אותו הציגו התלמידים היה "מקרר הרחוב".
מדובר במקרר שימוקם ברחובות העיר ליד מרכזי מזון דוגמת מסעדות ומלונות. את המזון שנותר לאותם מרכזי המזון בסופי היום יוכלו להניח במקרר במקום להשליכו. משפחות בעלי קשיים כלכליים יוכלו לגשת למקרר בכל עת ולהשתמש במצרכים.
בפרויקט זה זכו התלמידות במקום הראשון בתחרות הארצית בו הציגו את הפרויקט.
קטעי קישור ודרמה- תודה לשובל (י), אסף (ח) ואלעד (יב)
בתחנת ה"עבר קם לתחיה" הוצגה תכנית הלמידה הרב תחומית בבית הספר, בהובלתה של הרכזת הפדגוגית של חט"ב -תהילה שטרית, צוות היסטוריה וצוות מורי המגמות.
תוכנית זו נלמדת בשכבה ח' ומשלבת היסטוריה יחד עם לימודי האומנויות.
תלמידות שכבה ח'
מאי סבן
שרה אזולאי
נופר נסרדישי
ובת אל חדד
נבחרו להציג את עיקרי התוכנית ואת התוצרים שהכינו במגמת אומנות וקולנוע, ועשו זאת במקצועיות רבה על סמך מה שלמדו בשיעורי היסטוריה בכיתה.
אנו גאים בתלמידנו היקרים שעושים חיל ומצליחים בכל פעם להרים את הרף גבוה יותר.
להיות ישראלי –
תחנה אשר כולה צבעוניות המתמזגת לכחול לבן אחד.
התלמידים שיתפו בהכלה ובקבלה שהם מרגישים בריגלר, אשר מגבירים אצלם את המוטיבציה והרגשת השייכות.
אייל , תלמיד יב, סיפר איך אימץ את יוני אשר הגיע אלינו "ישר מהמטוס", מבלי לדעת מילה עברית.
הוא ישב לידו בשיעורים, תרגם את הנלמד, סייע לו להשתלב חברתית וב"ה יוני מסיים בימים אלו את הבגרויות ומתכנן להתגייס לצה"ל.
תודה רבה לתלמידים שלקחו חלק בתחנה:
אייל סלאם
יוני שלי
עינת פריינטי
אלירז מטוקו
סמואל מרטינז
מתחם הנינג'ה הוא גם תחנה של הכלה והשתלבות אצל הילדים. המתחם כולו ניבנה ונצבע על ידי תלמידי החינוך המיוחד. המתחם יוצר מחומרים אשר הושלכו ( משטחי עץ, מיכלי דשן שצופו בבטון, צלחות שנשברו פסולת מפעל, שולחנות תלמיד שבורים ושאריות צבע). באמצעות בניית וטיפוח המרחב למדו הנערים על יכולתם ליצור יש מאין, להטיב עם הסביבה בה הם חיים ולאפשר לעצמם מקום לגדילה פנימית ותחושת מסוגלות ויכולת.
תודה רבה לתלמידים המשתתפים:
סמואל דבי
אילון רובי
נהוראי גדישה
לאחר הסיור המרשים בבית הספר , חזרנו לבניין המנהלה. שם מורים ותלמידי מגמת המוזיקה פתחו בשיר "רק בגלל הרוח" בהובלת מורי המגמה ולהקת "גוונים".
כאשר הקצב התגבר הצטרפו עוד מורים לשירה ובסיום כל התלמידים מקומה שנייה הניפו בלונים ומחאו כפיים. זהו היה רגע השיא של המפגש, היה כל כך מרגש!
הכל התחבר יחד וכולם הרגישו שריגלר זה בית, מקום לגדול בו.
מוזמנים לצפות בסרטון:)