כניסת השבת | 16:46
צאת השבת | 17:55
 ד' אדר א' תשפ"ב 05.02.22

ניוזלטר ריגלר | תרומה תרומה

חתן תתעלה, לפרשת תרומה  • מיהו חכם לב• ציונות בטיולי של"ח • תלמידי שכבת י' מנפיקים תעודת זהות • כנס מועצות תלמידים • גשרים בבית הספר• יום השואה הבין לאומי • ר"ח שבט וט"ו בשבט • קבוצת המצויינות במרכז פרס לשלום• הכנה לשיות משמעותי •ציון יום גוש קטיף• מעורבות חברתית• שיר געגוע • אירועי סיום מחצית א'• טקס מצטיינים לתלמידי שכבת ט'

אורי כהן

מנכ"ל ביה"ס

חתן תתעלה, לפרשת תרומה

הורים נכבדים, צוות יקר, תלמידים חביבים,

השבת נקרא את פרשת תרומה. מעתה, במשך שבועות ארוכים נעסוק בענייני המשכן.

הפרשה פותחת בציווי:  "דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִקְחוּ לִי תְּרוּמָה מֵאֵת כָּל אִישׁ אֲשֶׁר יִדְּבֶנּוּ לִבּוֹ תִּקְחוּ אֶת תְּרוּמָתִי. וְזֹאת הַתְּרוּמָה אֲשֶׁר תִּקְחוּ מֵאִתָּם זָהָב וָכֶסֶף וּנְחשֶׁת… ". את הפתיחה מסיימת התורה בציווי: "וְעָשׂוּ לִי מִקְדָּשׁ וְשָׁכַנְתִּי בְּתוֹכָם".

 מדוע נתינת התרומה חשובה כל כך?

המשכן, בית של קדושה, יבנה רק אם בני האדם יתרמו לבניינו. התורה מבקשת את כוונת הלב, "מאת כל איש אשר ידבנו לבו ".

המילה 'תרומה' מכילה לפחות שתי משמעויות הקשורות זו לזו.

סביר להניח שהפרשנות המהירה שאנו ניתן למילה תרומה היא נתינה. אבל בהתבוננות טיפה מעמיקה יותר אפשר לראות מיד שהמילה תרומה מצביעה בבירור על העלייה למעלה, על ההתרוממות.

יש מצבים שפשוט מאוד לראות את החיבור הברור בין תהליך ההתרוממות וההתעלות, לנתינה ולעשייה. וזה השלב הראשון שמעבירה אותנו פרשת השבוע שלנו – תיתן, תתעלה!

מפרש האלשיך הקדוש: " ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם"  – בתוך כל אחד ואחד

בציווי על בניית המשכן ריבונו של עולם מגלגל את הכדור לידיים שלנו. הפעולה של הנתינה ומסירות הנפש למען המטרה הגדולה שאנו מציבים לעצמנו מבטלת את גבול החומריות !!!

פעולת התרומה מראה לי עד כמה מקור של הכוח והעוצמה שלי אינו חיצוני ונטוע בקדושה שמגיעה רק ממרחק השמיים. אני בונה משכן ואני יוצר מקום מפגש של שמים וארץ.

הנתינה, העשייה והתרומה הן בונות את המשכן, וכפי שפרש המלבי"ם: "ציוה כי כל אחד יבנה לו מקדש מחדרי לבו…

בבית הספר מבקשים ללמד תנ"ך, מתמטיקה ואנגלית, וזה חשוב מאוד. אבל לא פחות מכך, צריך ללמד איך להיות בני אדם

משפחת ריגלר היקרה

אנו מסיימים את המחצית הראשונה של שנת הלימודים תשפ"ב

מחצית מטלטלת מאוד שכמו ב"שגרת" השנתיים האחרונות חשפה אותנו לפגעי נגיף הקורונה וחוסר השגרה שהביאה עימה המגפה.

ומנגד אנו חווים את העשייה החינוכית הנפלאה בבית הספר שזכתה לאחרונה להכרה ממלכתית בדמות פרס החינוך של מחוז תל אביב לשנת תשפ"ב ומועמדות לפרס החינוך הארצי !!!

הוקרתי הרבה לתלמידינו היקרים על הכוחות שהם מגלים בהתמדה לחתירה ליעדי ההצלחה שאנו מציבים לפניהם.

לכם ההורים שמאמינים בילדיכם ונותנים להם את התמיכה מבית.

ולצוותי החינוך והמנהלה בבית הספר שפועלים בתנאים מאתגרים ביותר לחנך את תלמידינו על אף כל המגבלות והקשיים בדרך !!!

השבוע ציינו את ר"ח אדר וחז"ל לימדונו שמשנכנס אדר מרבים בשמחה

נאחל שבכל בית תרבה השמחה בבריאות טובה ובבשורת טובות בע"ה

חודש אדר שמח ושבת שלום

אורי

דני אליהו

מנהל חטיבת הביניים

מיהו "חכם לב"

וְאַתָּ֗ה תְּדַבֵּר֙ אֶל־כׇּל־חַכְמֵי־לֵ֔ב אֲשֶׁ֥ר מִלֵּאתִ֖יו ר֣וּחַ חׇכְמָ֑ה וְעָשׂ֞וּ אֶת־בִּגְדֵ֧י אַהֲרֹ֛ן לְקַדְּשׁ֖וֹ לְכַהֲנוֹ־לִֽי׃

הורים יקרים

ב״ה בימים אלה מחצית א׳ מסתיימת ומתחילה מחצית ב׳ ואין יותר טוב לסיים ולהתחיל מחדש בדברי תורה שמחנכים אותנו לטוב ביותר.

נשאלת השאלה מהו ״חכם לב״ שמוזכר בפסוק? מה צריכות להיות התכונות שלו?

מצאתי תשובה יפה של המלבי״ם ובדבריו הוא כותב:

״חכם לב הוא מדרגה גדולה מאד, כי החכם הוא המתנהג על פי חוקי החכמה ובכל זאת יש לו עדיין מלחמה פנימית עם היצר, אבל החכם לב הוא שהחכמה שבה להיות קנין בנפשו וממלאה את כל בתי נפשו כל הון יקר ונעים, ועל זה כתוב אשר מלאתיו רוח חכמה הוא פירוש לחכמי לב, מפרש מי שרוח חכמה ממלאים את כל לבו ולא נמצא בלבו מקום ריק לתאוה וליצר ולמחשבות התנגדות אל החכמה, וחכמי לב אלה יעשו את בגדי אהרן לקדשו כי הם יבינו על מה ירמזו הבגדים האלה.״

כלומר כל אדם מלא ביצרים, ניגודים ולבטים אבל כשאנחנו ממלאים את הלב בחכמה וטוב לא נשאר מקום לדברים אחרים.

נתפלל שה׳ יכוון אותנו בדרך החכמה, אהבת האדם ויראת שמיים.

מודה לכם על השותפות לאורך מחצית א׳ מאחל לכולנו מחצית ב׳ מוצלחת ובריאה.

דני אליהו

ציונות בטיולי של"ח

תלמידי כיתות ז3 וז7 יצאו לטיול במסגרת של"ח וידיעת הארץ למצפה הדר גולדין הי"ד. שנמצא ליד סלעית שבמערב השומרון. עשינו הליכה רגלית של תוואי נחל סלעית. התחלנו מסוף צור נתן עד מצפה הדר גולדין בתוואי מפותל ונחשולי של חורש וצמחייה ובעלי חיים מגוונים.
התלמידים מאוד נתרמו מערכי הציונות והבנת והפנמת ייחודיות ארץ ישראל וחשיבותה לחיינו.

ובנוסף, תלמידות כיתה ח1 וח2 יצאו במסגרת סיורי השל"ח למפגש טבע בארץ ישראל לחוף הבונים ומאוד נהנו. זכינו לראות את שפעת הדר נופו המפורץ היפה והמיוחד של חוף הבונים. תענוג לטייל וללמוד על ארץ ישראל.

תלמידי כיתות ז'3 ו ז'7 במצפה הדר גולדין הי"ד
כמידי יום שני, יוצאות בנות כיתה י'5 בהובלת המחנכת בת אל פינגדלין להתנדבות במרכז חב"ד ובמחסן הקהילתי בשכונת דורה! יישר כח!

תלמידי שכבת י' מנפיקים תעודת זהות

תלמידי שכבת י' יצאו יחד כשכבה להנפיק תעודות זהות במשרד הפנים. אנו מצפים לקבל את התעודות זהות שלהם בימים אלו ולהתחיל במערך הלמידה "להיות אזרח"- נלמד על זהות ושייכות למדינה.  נחגוג את המאורע באופן חגיגי ובמעמד המיוחד אי"ה יקבלו תלמידי השכבה את התעודות זהות שלהם יחד. כולנו מתרגשים!

כנס מועצות תלמידים

בכנס מועצת תלמידים חט"ב שהתקיים ברופין למדו הילדים על משבר האקלים ועל ההתחממות הגלובאלית.
הילדים הב ינו את המושג טביעת רגל אקולוגית, שבעצם מפנה את האחריות אליהם. שכן כל פעולה שלהם משפיעה על כדור הארץ. כפי שאמר ה' לאדם: "תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי .שאם קלקלת אין מי שיתקן אחריך" (קהלת רבה ז,א יג.) כך שהם קיבלו אחריות לדאוג גם לצאצאים, שעבורם יש לשמור על כדור הארץ.
לסיום, הם נחשפו ל-17 יעדים לפיתוח בר קיימא כגון: שיוויון מגדרי, ניצול משאבים מתכלים במקום צריכתם של חדשים, שימוש בזבל פרות כדי לייצר גז וחשמל ועוד. התלמידים שהשתתפו ייצגו את ריגלר בכבוד השתתפו בשיח פעיל ומכבד עם בתי ספר שונים בעיר. ואף קיבלו על עצמם להפיץ את הבשורה וליישם את הנלמד גם במסגרת בה"ס.

גשרים בבית הספר

תכנית "גשרים" הפועלת כבר 4 שנים בבית הספר מפעילה השנה בתוך בית הספר 2 תוכניות. התוכנית הראשונה היא "קורס סלולר" עבור תלמידי הבנים של כיתות י"א2 ו י'4 והתוכנית השנייה היא "קורס איפור" לבנות כיתה י"ב 3. בסיום הקורס סלולר התלמידים יסיימו עם ערכת עבודה ותעודה המקנה להם יכולת לעבוד וכך גם בסיום קורס איפור של עדה לזורגן , הבנות יצאו עם ערכת עבודה ותעודה.
בהצלחה רבה לכל התלמידים,
רחל היילו, רכזת "גשרים"
תכנית גשרים במסגרת 360

 

יום השואה הבינלאומי

במסגרת יום השואה הבינלאומי יצאה מועצת תלמידים חט"ב לסינמה סיטי לצפייה בסרט "איפה אנה פרנק" של הבמאי ארי פולמן.
בטרום הצפייה שמענו את דבריה של גב ' ראש העיר מרים פיינברג ושל במאי הסרט.
תודה מיוחדת לגב' אתי דהן ראש מנהל חינוך על שהזמינה אותנו…
בנוסף שאר תלמידי ביהס צפו בסרט בכיתתם בליווי דף צפייה שניתן להם.
בתום הסרט נעשה דיון ושיח סביב הנושאים של אנטישמיות וגזענות בתקופת השואה וכיום.

בכיתה ח'2 התקיים דיון פורה בהיבט הספרותי: תפקידה של הדמות הדמיונית בפארודיה, שילוב של עבר והווה עולם קדום לצד הטכנולוגיה בעולם המודרני. עלה גם דיון בעניין הפקת הלקחים מתקופת השואה ומה האחריות של כל אחד מאיתנו ליצור חברה טובה יותר ללא הבדלי גזע דת ומין. התלמידות הזדהו שכן הסרט גם משקף את חייה של נערה מתבגרת המתמודדת עם נושאים שונים כמוהן.

 

מה גורם לתלמידים שלנו להצליח

ראש חודש שבט וט"ו בשבט

בכל ראש חודש אנו חוגגים בהפסקה פעילה ובהפסקת ראש חודש שבט אף קיימנו סעודת אמנים בהפסקה. לכבוד ט"ו בשבט כיתות רבות חגגו בסדרי ט"ו בשבט ובסעודות אמנים. היה כייף:)

 

תלמידי כיתה י'2 מתנדבים בבית חב"ד. יישר כח!

קבוצת המצויינות במרכז פרס לשלום

בתאריך 23 בינואר יצאו התלמידים מקבוצת המצוינות של כיתות ז' ו-ט' לסיור חווייתי במרכז פרס לחדשנות. הסיור, שהוא השני שאליו הקבוצה יוצאת (במסגרת הקבוצה יוצאים לפעילות העשרה כל חודש-חודשיים מחוץ לבית הספר), נועד לחשוף את תלמידי המצוינות לעולם החדשנות, הישראלי והכללי במטרה לתת להם טעימה מהמקומות אליהם יכול להגיע מי שמתמיד בלימודיו ומשלב בין ידע ליצירתיות.

כמו כן נחשפו לדמותו של שמעון פרס, נשיאה התשיעי של מדינת ישראל, פועלו ויחסו לחדשנות הישראלית.

בסיור התלמידים התנסו במגוון חוויות (משחקי VR, חידונים ומסכי טאץ') שהציגו להם חדשנות במגוון תחומים, בעבר, בהווה ואף תחזיות לעתיד.

"לשאוף גבוה להגיע רחוק", נערכים כבר לסיור הבא.

אלירן שפיגלמן – רכז התכנית

השיטה שלנו להצליח

הכנה לשירות משמעותי מכינות צה"ל ושירות לאומי

תוכנית מעגלים המופעלת בביה"ס , מכינה את תלמידי כיתות יא' יב' לשירות משמעותי לאחר סיום לימודיהם.

בתאריך ה14.1 נערך ערב בזום , עקב מגבלות הקורונה, להורים ולתלמידי שכבת יב' בו הוצג להם תוכנית השילוב במכינות קדם צבאיות לאחר סיום יב' ולפני גיוסם לצבא או לשירות לאומי .

בערב זה דיברו נציגי מכינות שהציגו הורים ולתלמידים את השנה המשמעותית שעובר החניך במכינה לקראת שירותו בצה"ל או שירות לאומי.

בנוסף השבוע נערך בוקר הכוון לשירות לאומי לתלמידות שכבת יב'. בבוקר זה הגיעו נציגי מכינות ושירות לאומי לדבר עם תלמידות השכבה.

שני אירועים אלה הם בנוסף למפגש שבועי קבוע שיש למדריכי מעגלים עם תלמידי כיתות יא' יב' וימי שיא שמארגן ארגון מעגלים

אנו רואים חשיבות גדולה בהכנת התלמידים היוצאים מתיכון ריגלר עם ארגז כלים ערכי חינוכי לחיים.

שבת שלום,
ורדה ריקלין
מנהלת חטיבה עליונה

לוח קיר לציון יום גוש קטיף ב כ"ב בשבט.

שיר לכיתתי האהובה

שיר לכיתתי האהובה/ יעל חובב 
🧡💛❤️💙💚💛❤️🧡
זה לא כל כך נעים לראות בה"ס כמעט ללא ילדים.
גם בחדר מורים היה עצוב היום לפגוש קומץ מורים.
התחלנו להתבדח שבסוף נתרגל חלילה המורות במסך זו את זו לזהות.
כיתתי היקרה ח3
אתן חסרות לי מאוד.
נאלצת ללמד בכיתה רק את קומץ המחוסנות
ועם השאר בקושי בזום להתראות.
שולחת לכל אחת מכן חיבוק ושפע לבבות.
ומצפה לראותכן במהרה שמחות ובריאות.
אל דאגה לגבי המבחנים והעבודות.
צוות ריגלר המדהים מתחשב ועושה הנחות.
מה שחשוב כלל ועיקר שתשמרו על קשרים גם מרחוק.
התעניינו בחברותיכן אלה שמקרוב או מרחוק.
חייכו הושיטו יד ותהיו נעימות.
אוהבת ומעריכה כל אחת ואחת מורתכן יעל חובב.🧡💛❤️🧡💛❤️💛🧡

סיום מחצית א' ראש חודש אדר א חלוקת תעודות הפסקה פעילה

ביום חמישי ציינו את ראש חודש אדר א' בהפסקה פעילה ומתן תעודות מחצית א' לתלמידי התיכון.
תלמידי שכבת י' שמעו הרצאה להעלאת המוטיבציה וההצלחה מפי אביחי גיספאן.
ותלמידי החטיבה קיבלו היום תעודות מחצית א'.
אנו מאחלים המון הצלחה לכל התלמידים לקראת מחצית ב'.

"מש מש משנכנס אדר מרבין בשמחה"

טקס צטיינים בשכבת ט'

ביום שלישי התקיים טקס מצטיינים לשכבת ט.
התרגשות מרובה הייתה מצד התלמידים. בטקס הוצגה מצגת ובה מראים את התלמידים לאורך כל השנה. בטקס נאמרו כמה מילים מהמנהל: דני אליהו ובנוסף כל מחנך נשא דברים בשבח התלמידים.

יישר כח גדול לכל המצטיינים

מיכיתתי ט1
שני חייט
לאה קונקס.
ט2.
רועי וסלזם
רותם פרץ
ט4
מאור סבן
עילאי כהן

ט5.
דן סטבון
דוד אלוש.
ט7.
דוד דיסאון.
ליאן סרוסי.


בהצלחה במחצית ב',
רכזת השכבה, חני נחמיאס

גלילה לראש העמוד