
כניסת השבת | 17:03
צאת השבת | 18:02
כניסת השבת | 17:03
צאת השבת | 18:02
לכבוד ולתפארת 1 • לכבוד ולתפארת 2 – בגדי השרד השבוע שהיה: השתלמויות חדשות: 207 – שילוב והכלה, 208 – כשזהות פוגשת בגרות • שבת צוות – "פרשת ויקהל"
צוות יקר, ערב שבת שלום
השבת נקרא את פרשת תצוה
פרשה תצוה , הינה חוליה בסדרת הפרשיות העוסקות בבניית המשכן, החל מפרשת תרומה, וכלה בפרשת ויקהל פקודי, כאשר תרומה ותצוה עוסקות בציווי על הבניה, ואילו ויקהל פקודי עוסקות בבניה בפועל.
פרשת תצוה אינה עוסקת בכלים אלא באנשים המשרתים במשכן, באהרון ובניו הכהנים, בציווי לעשות את בגדי הכהונה, ואת שבעת הימים שבהם יחנכו את הכהנים לשרת במקדש.
בפרשתנו, מבקש הקב"ה ממשה להוציא ולייחד מתוך בני ישראל את אהרון ובניו בכדי שיקבלו עליהם את מלאכת הכהונה ובכך יהפכו למשרתי ה'.
במסגרת תפקידם, נתפרו עבור הכוהנים בגדים מיוחדים, שאותם צוו ללבוש בבואם לשרת את הקודש.
גם עבור הכהן הגדול, צווה משה לתפור בגדי כהונה שייחדו אותו מייתר הכוהנים ובו בעת שישקפו את מורכבות תפקידו: "וְעָשִׂיתָ בִגְדֵי-קֹדֶשׁ, לְאַהֲרֹן אָחִיךָ, לְכָבוֹד, וּלְתִפְאָרֶת… וְעָשׂוּ אֶת-בִּגְדֵי אַהֲרֹן, לְקַדְּשׁוֹ–לְכַהֲנוֹ-לִי" (שם, ב-ג).
התורה מפרטת שמונה בגדים שהיו לאהרן, הכהן הגדול. שני הבגדים הראשונים המוזכרים בפרשתנו הם האפוד והחושן. האפוד נלבש כשצמוד אליו, מעליו, רכוס החושן.
החושן היה לוח ובו משובצים, כאחד, שנים עשר אבנים יקרות מיוחדות, מסוגים שונים ובצבעים שונים, ועליהם שמות שבטי ישראל, אותם נושא הכהן הגדול על ליבו בעבודתו: "וְנָשָׂא אַהֲרֹן אֶת שְׁמוֹת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּחשֶׁן הַמִּשְׁפָּט עַל לִבּוֹ בְּבֹאוֹ אֶל הַקֹּדֶשׁ לְזִכָּרֹן לִפְנֵי ד' תָּמִיד" (שמות כח כט).
כל אבן, כל שבט הוא עולם ומלואו, בעל יחודיות ושּׁוֹנוּת משאר השבטים. הכהן הגדול, שהוא הלב המאחד את כל עם ישראל, צריך שכל העת יהיה עם ישראל על ליבו, ובמחשבותיו
מערכת שלמה של טבעות, פתילים ושרשרות חיברה בין האפוד והחושן, על מנת להבטיח כי הם רכוסים וצמודים ביניהם בצורה מוחלטת. התורה אף מזהירה: "לא יזח החושן מעל האפוד",
הרב חנן פורת ז"ל הסביר את האיסור על בסיס הפסוקים המופיעים מיד לאחריו: "וְנָשָׂא אַהֲרֹן אֶת-שְׁמוֹת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל בְּחֹשֶׁן הַמִּשְׁפָּט, עַל-לִבּוֹ–בְּבֹאוֹ אֶל-הַקֹּדֶשׁ: לְזִכָּרֹן לִפְנֵי- ה', תָּמִיד." (שמות כח, כט).
שמותיהם של בני ישראל חייבים להיות על לבו של אהרן, מבלי שתהיה אפילו מראית עין כאילו הסיח את דעתו מהם ולו לרגע אחד. החושן חייב להיות מוצמד ומהודק לאפוד במיוחד כאשר אהרן מתקרב אל ה', נכנס אל הקודש ועסוק בעבודתו המכפרת על עם ישראל כולו, על כל גווניו ושבטיו.
אולם התורה מוסיפה ואומרת בפסוק הבא: "וְנָתַתָּ אֶל-חֹשֶׁן הַמִּשְׁפָּט, אֶת-הָאוּרִים וְאֶת-הַתֻּמִּים, וְהָיוּ עַל-לֵב אַהֲרֹן, בְּבֹאוֹ לִפְנֵי ה'; וְנָשָׂא אַהֲרֹן אֶת-מִשְׁפַּט בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל עַל-לִבּוֹ, לִפְנֵי ה' –תָּמִיד." (שמות כח, ל).
בין כפלי החושן היו חבויים האורים והתומים ובהם שמותיו הקדושים של הקב"ה. גם שמותיו של הא-ל חייבים להיות על לבבו של אהרן ולא לזוז ממנו.
שניהם, שמות בני ישראל ושמותיו של הקב"ה גם יחד, חייבים להיות מהודקים לליבו, בפרט בבואו אל הקודש. ואמנם, הגמרא מסתפקת האם הכהנים הם שליחי הקב"ה או שליחי עם ישראל.
אחד האתגרים הגדולים הרובצים לפתחו של מנהיג היא ההתמודדות עם המתח שבין החיבור לחזון הרם והנישא, לבין האנשים.
ההדגשה על חובת הצמדת החושן, הנושא את שמות בני ישראל ושמותיו של הקדוש ברוך הוא, לליבו של הכהן הגדול, מתווה דרך ראויה בסוגיה זו.
דמותו של אהרן משתקפת בספרות חז"ל כמופת מעוררת השראה הקוראת ליישום פרקטי. אהרן הוביל את הציבור לערכים וקירב לתורה, אולם בראש ובראשונה, וללא כל סתירה, הוא אהב את הבריות !!!
העובדה שאהרן לא שוכח לרגע את העם, גם בזמן היותו עסוק בעבודת הקודש, מבטאת את ענוותנותו.
זהו מודל ההנהגה המשותפת, שבה אהבה נטולת אגו, כמו זו שהייתה בין שני האחים המנהיגים – משה ואהרן, מהווה מופת לכל העם.
נישא תפילה שהמודל המנהיגותי שפרשתנו ודמותו של אהרן מציבים לנו, יעורר בנו ובמנהיגנו השראה.
פרשת תצווה עוסקת רובה ככולה בבגדי הכהונה.
ככהן המשרת בקודש כך כל מי שעובד בשליחות ציבורית מחויב ללבוש "בגדי שרד, לכבוד ולתפארת"
המדים הופכים את הלבוש אותם לאיש ציבור. הרגע שבו אדם עוטה בגד שרד הוא רגע של שינוי בתודעה העצמית. זה לא עניין של גבהות לב אלא של הבנה שהפרטי שבו מצטמצם ומפנה מקום לציבורי.
המדים גם מסייעים ביצירת בידול בין נושא התפקיד לחברה שאותה הוא משרת.
המדים אינם עניין של גבהות לב אלא רוח גבית שמקבל נושא התפקיד מידי הציבור אותו הוא משרת.
אנו חיים בתקופה שבה שמיה של מדינת ישראל מלאים עננים עכורים של מנהיגות שמאבדת מכבודה ומתפארתה. לתחושתי, ככל שמתערערים מוסדות השלטון כך יש צורך גדול יותר לשמור על בגדי המלכות, בכבוד.
המדינה שלנו יקרה היא לנו ולאור כל המבקשים לקום עלינו לרעה, היא אינה ברורה מאליה תרומתנו הצנועה היא שנרגיל עצמנו לשמור בצניעות על כבוד המלכות שמסמלת את ריבונות העם כולו …
שבת שלום
אורי
משפחת ריגלר
השבועות האחרונים מתנהלים בצל גל האומיקרון שלא פסח עלינו (מתחילת הגל חלו כ 50 אנשי צוות וכ 190 תלמידים) הערכתי הרבה לכל אנשי הצוות שתמרנו בין המערכות המתחלפות חדשות לבקרים.
כולנו תפילה שהגל הנוכחי מאחרינו ושנזכה למרווח רציף של שגרה.
כעת עם סיום הביקור (שזכה להדים רבים מאוד בעיר ובמשרד) אנו נערכים בכל המרץ לביקור ועדת הפרס הארצי שמתוכנן לחודש אדר ב' – מרץ 22.
ביום ראשון קיימנו עצירת לימודים בעקבות אירועי האלימות שחווינו בשבוע שעבר וביום שלישי החזרנו מהשעיה את התלמידים שהשתתפו בקטטה.
עם חזרתם לבית הספר הוצאתי את 2 קבוצות המתקוטטים לפארק אתגרים בחולון ושם קיימנו פעילות להפגת המתחים וגישור על המחלוקות בין הקבוצות, תודה לדקלה כהן וסתיו שהצטרפו לפעילות.
השבוע פרסמתי את פתיחתן של 2 השתלמויות צוות.
השתלמות 207 – שילוב והכלה. השתלמות חובה לצוות החטיבה. ההשתלמות היא חלק מתכנית מרום הפועלת החטיבה והיא מלווה את ישיבות הצוות בימי שני. ההשתלמות מורכבת מ 5 מפגשים בבית הספר בהנחיית דבורה אדר ו5 מפגשים א -סנכרוניים. אני שב ומבקש להרשם להשתלמות. ללא רישום לא יתקבל גמול בסוף השנה !!!
בנוסף , נפתחה השתלמות 208 כשזהות פוגשת בגרות.
ההשתלמות מופיעה באתר פסגה כהשתלמות חטיבה עליונה והיא פתוחה לכל צוות בית הספר. בשלב זה נרשמו להשתלמות 28 מורים ונותרו עוד 2 מקומות בלבד (הגדלת התפוסה דורש אישור מיוחד של פיסגה). קישור להשתלמות
ההרשמה להשתלמות אינה קשורה להרשמה לשבת צוות
(שבת הצוות שולבה בסיליבוס של המפגשים וזה אפשר הענקת סבסוד נוסף למורים שנרשמו להשתלמות)
מורים המעוניינים להרשם יכולים להיכנס לאתר פסגה ובמידה וההרשמה תחסם ניתן לפנות אלי ואבקש להגדיל את המכסה.
אני שב ומזכיר לכולנו את פעילות מרכז שלבי"ם . הפיצו ועודדו את התלמידים להתמיד ולהגיע למרכז.
תזכורת נוספת להרשמה לשבת צוות שתתקיים אי"ה בשבת פרשת ויקהל (בעוד שבועיים) במלון כפר המכביה. כפי שכבר פורסם התכנית תיפתח בשעה 15.00 בהצגה "קשר או קצר" על יחסי אב ובנו (משה קלמינאן יישאר איתנו לאורך השבת ויקיים יחידת עיבוד להצגה) . לאחר ההצגה יהיה זמן נוסף של כשעה להתארגנול לשבת.
ובמהלך השבת נארח את אפרת וניר ויסמן שמנהלים זוגיות מעורבת ויספרו בצורה קומית את האתגרים בזוגיות מעורבת (ניר הוא חסיד ברסלב ואפרת שחקנית תיאטרון )
עד כה נרשמו למעלה מ 20 זוגות (וגם כאן לצערי, מספר החדרים שנותרו מצומצם מאוד) מהרו להרשם
מצורף לוח גאנט לחודש אדר
צוות יקר!
אתמול זכינו לארח בבית הספר את שרת החינוך חה"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון.
את השרה ליוו בביקורה, ראש העיר, הגב' מרים פיירברג איכר, מנהלת המחוז, הגב' חיה שיטאי, המחמדי"ת ד"ר רבקה הלינגר, ראש המנהל ,הגב' אתי דהן, כל מנהלי האגפים במנהל החינוך, צוות הפיקוח של ביה"ס ואורחים נוספים
כבוד גדול נפל בחלקנו על בחירתה של העיר נתניה לייצג את העשייה העירונית בתחום החינוכי.
לאחר הביקור זכיתי לשיחות טלפון רבות מאוד שדיברו על "קידוש השם" שבעשייה שלנו !!!
באחת הקבוצות שנפתחו לקראת הביקור כתב אוריאל : "כמות האנשים המעורבים גדולה מאד (לפחות 50!!), וזה דבר נפלא שהכל מתואם וזורם"
אין דרך יותר מתומצתת לתאר את החוויה שאנו חווים בבית הספר
והאמת היא שיותר מחמישים… כי לא מנינו את המוריםשמילאו את המשימה הגדולה ביותר. לימדו בכיתות והצליחו לשמור על שקט מופתי בבית הספר.
תודה גדולה לרקפת ששוב הובילה בראש המבצע המורכב, ללימור, למלי , גלית וסתיו, לאוריאל (הפקות), לברכה (מאסטר שף), למירב (עיצובים), לסיגי, יעקב, אפרת, ופאני . לליאור, ליאנינה, למרינה(שהגיעה חולה) לאבי תורג'מן, למרים קלימי ולכל כיתת הגמלאים הנפלאה שלנו, לנטלי, הילה, חגית, סיון וורדה, לכל המורים שהשגיחו בשבילים ובמסדרונות לחבורת ולכל התלמידים הנפלאים שלנו שהזכירו לנו כמה הם נפלאים וראויים לאהבה שלנו
שבת שלום , וחורף בריא לכולנו
אורי