
כניסת השבת | 19:00
צאת השבת | 20:11
י"ג אייר תשפ"ב 14.5.55
כניסת השבת | 19:00
צאת השבת | 20:11
י"ג אייר תשפ"ב 14.5.55
על ערבות הדדית ומנהיגות • מצטיינים באהבה • סמנירין מנהיגות עצמ"ה • יום הזיכרון לשואה ולגבורה • אבנים עם לב אדם • טקסי יום הזיכרון • שבת סמינריון שכבת י-י"א • קומיקס דובר צרפתית וגיבוריו • מועצת תלמידים • "סודקות את תקרת הזכוכית"• יום הרצל והענקת תעודות זהות
צוות יקר, הורים נכבדים תלמידים חביבים
השבת נקרא את פרשת בהר וביום חמישי יחול בע"ה ל"ג בעומר.
אחת מהמצוות המוזכרות בפרשתנו, מצווה רלוונטית מאוד לחיינו בשנה הנוכחית: מצוות השמיטה והיובל: "שֵׁשׁ שָׁנִים תִּזְרַע שָׂדֶךָ וְשֵׁשׁ שָׁנִים תִּזְמֹר כַּרְמֶךָ וְאָסַפְתָּ אֶת תְּבוּאָתָהּ. וּבַשָּׁנָה הַשְּׁבִיעִית שַׁבַּת שַׁבָּתוֹן יִהְיֶה לָאָרֶץ… וְהָיְתָה שַׁבַּת הָאָרֶץ לָכֶם לְאָכְלָה לְךָ וּלְעַבְדְּךָ וְלַאֲמָתֶךָ וְלִשְׂכִירְךָ וּלְתוֹשָׁבְךָ…".
אם נתעמק, נבחין שאחד מהיעדים של שנת השמיטה הוא "ערבות ההדדית" וסיוע לנזקקים.
הפקעת הבעלות על השדות מאפשרת לנזקקים להתפרנס כמו בעלי הקרקעות עצמם. מצוות השמיטה מעוררת את היהודי לאכפתיות לגורלם של הנזקקים, ולפרנסתם.
רגישות ואכפתיות של האדם למתרחש סביבו, לגורלם של אחרים, כאילו היה זה גורלו האישי מוגדרים על ידי חז"ל כ: מנהיגות
עפ"י מקורותינו "מנהיגות" אמיתית אינה מונעת מיצר השררה והכח, היא בראש ובראשונה מידה ותכונה בנפשו של היחיד. לרוב, האדם קרוב אל עצמו, ומרגיש אחריות ואכפתיות על חייו וגורלו ועל גורל חיי המעגל הקרוב אליו.
המנהיג הוא זה שמרחיב את מוטת האחריות והאכפתיות שלו גם על גורלם של אחרים.
בל"ג בעומר אנו מציינים את הפסקת מיתתם של תלמידי רבי עקיבא.
מהרב צבי יהודה קוק זצ"ל למדנו שתלמידיו של ר' עקיבא היו בני ישיבות שבשל הצורך לצאת להילחם ברומאים ובגזרותיהם, לקחו אחריות, הפסיקו מלימודים והתגייסו לצבאו של בר-כוכבא. ובגבורה עילאית מסרו את נפשם במלחמה.
ביום זה אנו גם מעלים על נס את פועלו של רבי עקיבא כגדול התנאים ותלמידו רבי שמעון בר יוחאי. רבי עקיבא היה המנהיג הרוחני הגלוי של המרד, שותף לבר כוכבא (ע"פ הרמב"ם: נושא כליו).
לא בכדי, ר' עקיבא, הוא זה שהדגיש את הערבות ההדדית של מצוות "ואהבת לרעך כמוך" ככלל גדול בתורה.
למרות הגזירה שאוסרת להמשיך את לימוד התורה, היה זה ר' עקיבא, שלקח אחריות על מצבו הרוחני של עם ישראל והמשיך בגבורה ללמד תורה ברבים. גם הוא שילם על כך בחייו.
רבי עקיבא וחבריו הותירו לנו את המורשת של מסירות הנפש על התורה, ואת האחריות והאכפתיות על גורלו של עם ישראל, ומורשת הגבורה והמנהיגות שמעל ומתחת לפני השטח.
שבת שלום
אורי
משפחת ריגלר היקרה
לפני מס' שנים חרתנו על דגלנו את המשפט: "בריגלר, מצטיינים באהבה, מצטיינים בלמידה"
זכינו ובעזרת ה' אנחנו מצליחים לכבוש יעדים רבים בדרך להצלחה.
בחירתנו זו השנה השלישית ברציפות לרשימת בתי הספר המצטיינים בארץ אות והוקרה על אחוזי הזכאות יוצאי הדופן והישגים רבים נוספים לא היו יכולים להתרחש ללא הצוות הנפלא שלנו.
אתמול בערב זכינו להשתתף בטכס רב רושם שהתקיים ב"מרכז הבמה" בגני תקוה ועל בימת ההיכל ובהשתתפות מאות אורחים ובראשם ראשי ערים, מנהלי אגפי חינוך, מנהלת מחוז תל אביב וכל צוות הפיקוח במחוז וחבריה לצוות המורים בריגלר, הוכתרה ליאור פריאל, שלנו כמורה מצטיינת במחוז ת"א.
ליאור נבחרה מבין אלפי עובדי ההוראה במחוז ועם עלייתה לבמה, זכתה לתשואות מכל הקהל שנכח באולם.
בדברי הברכה שנשאו מנחי הערב לליאור נאמר: : "בחירתך מקרב עובדי הוראה איכותיים רבים נוספים, מעידה על ההערכה הרבה שרוחשת לך המערכת על פועלך החינוכי הייחודי ועל תרומתך הרבה לעיצוב פני החברה בישראל".
מנחי הערב הקריאו את נימוקי ההחלטה של ועדת הפרס:
ליאור נושאת במגוון רחב של תפקידים בביה"ס. לצד תפקידיה הרבים משמשת כמחנכת ומגישה תלמידים עולים לבגרות בהיסטוריה ולשון.
ליאור חדורת שליחות לתפקידיה הרבים. מסורה מאוד. משמשת אות ומופת לכלל הצוות בבית הספר…
ליאור, מורה ערכית מאוד, רכזת הכנה לצה"ל מחויבת מאוד לקליטת עליה, למעורבות חברתית, קשר עם התפוצות ולכלל התפקידים אותם היא ממלאת. עובדת בשיתוף פעולה הדוק. מנחה צוותי מורים. פוגשת הורים יוזמת כל העת לקידום ההוראה וההישגים בבית הספר…
בשם כולנו אני מבקש להוקיר מעל דפי העלון את פועלה של ליאור ולברך אותה ואת משפחתה בשם כולנו על ההישג הייחודי ועל הכבוד הרב שהסבה לבית הספר
ליאור יקרה: יברך ה' את פועלך ומעשה ידייך ירצה !!!
סמינר מנהיגות עצמ"ה שכבות י' – יא תשפ"ב יצא לדרך!
פתחנו את הסמינר בלוד בבית משפחת שנרב, שמענו שיחה על התמודדות וכוח האחדות של עמ"י במבצע "שומר החומות".
התנדבנו בפעילות חסד לעילוי נשמת רינה הי"ד.
המשכנו בשיח על מהי מנהיגות במערות המסתור של בר כוכבא ויצאנו לדרך למצדה. פעילות ערב על התכונות הטובות שבי ובחברי ולילה טוב. השכמנו ב 03:45 ויצאנו לטפס על המצדה. ראינו את יופי הזריחה וירדנו בפינוק ברכבל. לאחר ארוחת הבוקר יצאנו לנחל דוד, היה מרענן וכייף. המשכנו להתפלל בקברו של הבבא סאלי. וסיימנו בשיח מפי אורי המנכ"ל על הקונפליקט הישראלי ומורשת קרב באנדרטת החץ השחור. יישר כח לתלמידים המקסימים שהתנהגו למופת, עמדו בזמנים ושיתפו פעולה.
בסמינריון עסקנו בערכים רבים, בראש ובראשונה הוא ערך האחדות של עם ישראל ובהמשך דיברנו עוד הרבה על מהי מנהיגות.
תודה רבה למורים המלווים, אלירן, ליאור וחגית ותודה רבה לאורי המנכ"ל על ההובלה והצ'ופרים בדרך. תהנו מהסרטון
ב"ה אחרי שנתיים של ריחוק חברתי חזרנו יחד לקיים טקסים. השנה יום הזיכרון היה בסימן מסילות האבדון, שילוחם של יהודים בתקופת השואה. יישר כח לתלמידי חט"ב על הובלת טקס יום השואה עבור כל תלמידי החטיבה בערב יום השואה, ובבוקר יום השואה ב"ה אירחנו 50 חיילים מחיל הטכנלוגיה לקחת חלק בטקס שלנו ולפגוש ולדבר יחד עם התלמידים על זיכרון השואה ומהו תפקידי בזיכרון השואה .
תודה רבה לתלמידים המקסים שהשתתפו בטקס ולבנות מגמת המוסיקה, תודה רבה למורים שליווי את הטקס ועזרו, מרינה, אבי, חגית ומרים. תודה רבה למורים שהעבירו בכיתות, תודה רבה לבנות השירות על הלוח קיר ותודה רבה למורים שהנחו את מעגלי השיח, למיטל, ליאת, אלירן ומרים. היה מרגש מאוד ועוצמתי
אבנים עם לב אדם – מטבע לשון שלמדנו מהמשורר, יוסי גמזו
לקראת יום הזיכרון לחללי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה הצטרפו תלמידות החטיבה ממגמת אומנות בהובלת המורה יאנינה ליוזמה ייחודית .
יוזמה שנתנה משמעות מיוחדת לביטוי אבנים עם לב אדם.
אבנים שתלמידותינו המוכשרות ציירו ונתנו להם ביטוי ומשמעות אישיים. אבנים “מדברות”
אבנים “מדברות” שהונחו על קברי הקדושים, חללי מערכות ישראל בבית העלמין הצבאי בנתניה, בצירוף מכתב אישי שכתבו תלמידי כיתה י"א1 בהובלת המורה ברכה שפיגל, למשפחות השכולות.
אבנים שהונחו במקום שבו קדושת החיים נקטעה באיבה למען הגנת המולדת.
ולצערנו גם על קברה של בוגרת בית ספרנו התלמידה שיראל אבוקרט ז"ל הי"ד.
מרגשת עד דמעות הייתה תגובתה של אם שכולה.
האמא של יסמין שעלתה לקבר ביתה, בבית העלמין הצבאי ומצאה את המכתב על הקבר. התקשרה והיתה מלאת התרגשות .ואף ביקשה לפגוש את התלמידה שכתבה לה
יישר כח לכל השותפים לעשייה ועל היוזמה, לתלמידים שהעניקו חיים לאבנים ולתלמידים שפקדו את קברי החללים והניחו את האבנים על הקברים
ביום שלישי, שעה קלה לפני פתיחת אירועי הזכרון קיימנו מפגש ומעגלי שיח עם תלמידינו בוגרי מחזור כ"ג, חבריה לשכבה של שיראל אבוקארט הי"ד.
התרגשות גדולה הייתה במפגש עם עשרות הבוגרים שהגיעו במדים ושיתפו בכאבם.
יישר כח למלי וגלית על הארגון, למיטל, אדוה ורביב ולחברי הצוות הנוספים שהשתתפו במפגש.
ביום שלישי בערב התכנסנו בבית הכנסת שהיה מלא, עד אפס מקום במאות, מורים, הורים, תלמידים ובוגרים שהגיעו לעצרת הזיכרון שריגשה את כל המשתתפים, יישר כח למורה חגית ותלמידיה, למורה מרינה ותלמידי מגמת המוסיקה , למורה ינינה על התפאורה, לאבות הבית ולכל מי שנטל חלק בעצרת.
ביום רביעי בבוקר התכנסו תלמידי התיכון לשמוע את הרצאתו של חנניה אלכסלסי , מחבר הספר "האריה שנפל" ששיתף בסיפורו האישי ממלחמת יוה"כ ובמשך שבנו ופגשנו את כולם באנדרטת חטיבת אלכסנדרוני . כבכל שנה זכינו לטקס מרגש ומשמעותי בשיתוף חיילי פרק המשימה של הנח"ל.
יישר כח לצוות ולתלמידים שהשתתפו בטקס.
לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה היה לנו חשוב להתכונן ולהתחבר יחד עם קהילת עולי צרפת של בית הספר לקראת היום החשוב הזה בשיתוף כי"ח. קיימנו שיח עם חייל משוחרר, מעיין לוי, עולה מצרפת שלחם במבצע צוק איתן. מעיין סיפר את סיפורו האישי, על ההתמודדויות שהיו לו בצבא, על חבריו שהוא איבד, על הדר גולדין הי"ד ועל כך שהצבא זוהי שליחות של כולנו. ולאחר מכן התלמידים קיימו טקס יום הזיכרון שהוקדש לבוגרת שלנו, שיראל אבוקרט הי"ד. האירוע התקיים בצרפתית, היה מרגש ומעצים.
למחרת יום העצמאות, יום שישי, בנות שכבות י'- י"א יצאו יחד לשבת סמינריון חוויתי ומרומם בעיר הקודש ירושלים.
התלמידות נהנו מסדנאות ושיחות מפי המרצים איתמר מאירזדה ויעל טובול. נושא השבת עסק בנושא הזוגיות- אני, את ואתה ובסוף השבת עסקנו בנושא זהות יהודית, ישראלית ושליחות למען עם ישראל, על מנת לחתום את עשרת ימי תשועה. הייתה אווירה טובה ומרוממת בסעודות יחד והכי חשוב שזו הייתה שבת עם הרבה הרבה שירה:)
יישר כח לתמידות על שיתוף הפעולה ולכל המורים המלווים ולמשפחותיהם. תודה למורות שני, בת אל, גלית, ברכה, ליאור, סתיו ולמנהלים ורדה ואורי.
מי המציא את הקומיקס? איפה? מתי? הידעתם שלאקי לוק יכול לירות מהר יותר "מאשר הצל שלו"? כן, בואו נדבר גם על הקומיקס הצרפתי! יש מסורת פרנקו-בלגית ארוכה בקומיקס. יש הרבה דמויות קומיקס דוברות צרפתית שהתפרסמו בעולם. מי לא מכיר את טינטין, אסטריקס, לאקי לוק, הדרדסים או אפילו טיטוף?
לכל השאלות האלו, תלמידי כיתות ז'1 ו- ז'4 זכו לקבל תשובות ולרכוש ידע חדש בהרצאה מרתקת דו-לשונית על תולדות הקומיקס הצרפתי. רצועת הקומיקס (bande dessinée או BD בצרפתית) מכונה לעתים קרובות "האמנות התשיעית". את ההרצאה העביר המרצה נתן ליפשיץ מטעם המכון הצרפתי והפיקוח על הצרפתית. נתן שילב בין עברית לצרפתית על מנת להעביר מסר לכל התלמידים באולם.
התלמידים נהנו, התעניינו, שאלו שאלות ושיתפו חוויות קריאה וצפייה מתוך קומיקס שהכירו. הקהל הישראלי הצעיר אף למד מילים חדשות בצרפתית. ובנוגע לשאלה על לאקי לוק? כולם כבר יודעים שאפילו הצל שלו מתבלבל כשהוא שולף!!!
השבוע התקיים מפגש של מועצת תלמידים שעסק במספר סוגיות…
אחד הנושאים המרכזיים שדנו בהם לאורך השנה וקיבל המשכיות במפגש זה היה " העלאת המודעות בנושא חרמות".
"וכיצד ייפעלו שומרי הסף?"
מחנכי הכיתות קיבלו חשיפה על הנושא וכיצד להעביר נושא זה בכיתות.
ושומרי הסף קיבלו הכשרה מקצועית בליווי יועצת החטיבה הגב' צופנת צבר
ואי"ה בימים הקרובים יעברו בקרב התלמידים ויציגו את עצמם .
טרום המעבר בכיתות יכינו חברי המועצה פלייר ,אותו יחלקו לתלמידים.
במפגש האחרון קיימנו סיעור מוחין על בחירת לוגו שיצורף לפלייר .
וזהו הלוגו שנבחר…
אי"ה שנזכה לעזור לכל תלמיד ותלמידה.
בבחינת" כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם ומלואו"
בשבועות האחרונים התקיימו מספר מפגשים לתלמידות "סודקות את תקרת הזכוכית" בחט"ב:
שכבת ח' – משתתפות בפרוייקט ארצי של בניית אתרים ב-WIX. נבחרת הבנות שמייצגות את ריגלר, בנו אתר ב-WIX שמוקדש להנצחת שיראל אבוקרט הי"ד, בוגרת ריגלר, שנרצחה בפיגוע בחדרה לפני מס' חודשים. כחלק מפעילות בניית האתר, נסעה נבחרת הבנות להאקתון בחברת WIX , יחד עם המורה חגית קיסר, שם הן נפגשו עם קבוצות אחרות, שמעו הרצאות ועבדו עם המנטורים של וויקס, כדי לשפר את האתר שבנו. בשבועות הקרובים יוצג האתר שבנו התלמידות.
שכבת ט' – אירחו בכיתתם את נציגת חברת "אפל", שסיפרה להם אודות עבודה בחברה, שימוש בטכנולוגיות מיוחדות ואודות הדרך שעשתה כדי להגיע לתפקידה בחברה. הביקור הותיר רושם בבנות, והעניק להם השראה חשובה בנוגע להחלטות חשובות שצריך לקבל בחיים.
בנוסף, תלמידות שכבת ט' המשתתפות בתכנית "סודקות" ביקרו בחברת "טבע", שם עברו סדנה בנושא פיתוח תרופות גנריות וייחודיות – משלבי המעבדות ועד לשלב ההתפרקות בגוף הפציינט. התלמידות סיירו במעבדות וחזו מקרוב כיצד מבטיחים שתרופות יישרדו לאורך זמן, תוך הוזלת עלויות ניכרת בהשוואה לתרופות אחרות.
פעילויות אלו מיועדות לתלמידות מכיתה ח' ועד י"ב, והן חלק ממסורת ארוכת-שנים בתכנית "סודקות את תקרת הזכוכית", שמטרתה לעודד תלמידות למצויינות ולחשוף אותן למקצועות המחר בחברות ההייטק השונות
ביום רביעי 11.5 נסעו תלמידי שכבת י' ליום הרצל שהתקיים בהר הרצל לכבוד יום הולדתו, ו- 120 שנה להוצאת הספר "אלטנוילנד".
התחלנו בצפייה בהצגה של אנשים עם צרכים מיוחדים שחולמים להגשים את המטרות והשאיפות האישיות שלהם.
המשכנו למשחק o.d.t. מאתגר , סיור בהר עצמו, חידון ציונות אינטראקטיבי עם המנחה עודד פז מ"הפיגמות"
התחפשנו לדמויות מתקופתו של הרצל והצטלמנו למזכרת
לסיכום שמענו את יובל שמלא- אלוף נינג'ה ישראל שסיפר את סיפורו – איך להאמין בעצמך ולהגשים את החלומות והאתגרים שלך
ובסוף היום ערכנו טקס קצר שבסופו תלמידי שכבת י' קיבלו את תעודות הזהות שלהם.
היה יום חוויתי ערכי ומרגש במיוחד
ורדה ריקלין
מנהלת חט"ע